קרנות חוב נדל"ן: המדריך למשקיע המתחיל

'אקטואליק' ומיזם 'כלכלה בנעלי בית' עם המדריך המלא לעולם ההשקעות האלטרנטיביות, הפוסט האחד עשר בסדרה: הצצה ראשונה להשקעות בקרנות חוב נדל"ן

קרנות חוב נדל"ן הן קרנות חוב המעניקות הלוואות עם בטוחה של שיעבוד נדל"ני.

המשקיעים אשר בוחרים לממן פרויקטים בעזרת קרן השקעה בחוב נדל"ן צריכים לבדוק את נושא הבטוחות שהקרן דורשת מהיזם.

במקרים רבים הקרן מקבלת שעבוד ראשון – רישום אזהרה של הקרן עצמה כ"מוטב משני" לנכס, בין אם מדובר בבניין ובין אם מדובר בקרקע. אך ישנן גם קרנות אשר מקבלות שעבוד שני וזה בהחלט פוגע ברמת הביטחון, שכן שעבוד ראשון מקנה ללווה את הזכות להיות "הראשון בתור" בעת חדלות פירעון, כך שהתקבולים ממימוש הנכס בשלב הראשון ישמשו לכיסוי החובות מול אותו גורם – ורק במידה ויישארו עודפים הם ישמשו לכיסוי החוב של בעלי השעבוד מדרגה שנייה.

הגנה נוספת על המשקיעים בקרן חוב נדל"ן היא פיזור. ישנן קרנות הנותנות מספר רב של הלוואות לפרויקטים שונים וליזמים שונים, כך שגם במידה ויהיו עיכובים או בעיות באחד הפרויקטים זה יהיה שולי יחסית ולא יגרם נזק אדיר למשקיע כמו שהיה יכול לקרות במידה והיה נכנס להשקעה אחת במידה והיא היתה מסתבכת.

בנוסף, יש לבחון לפני ההשקעה בקרן חוב נדל"ן את היקף השעבוד מסך ההלוואה. ברוב הקרנות היקף החוב המגובה בנדל"ן הוא באזור ה-60% עד 70% מההלוואה והריבית על ההלוואות הללו נעה בטווח שבין 10% ל-14% בשנה.

לעתים ניתן גם למצוא קרנות עם חובות שכל אחת לכשעצמה היא באיכות גבוהה בשל דירוג האשראי האיכותי של הלווה, ולמרות זאת הלווה נאלץ לבחור באפשרות מימון זו בשל אופי השימוש בכסף. כך לדוגמה, חברי קבוצות רכישה לא יכולים במקרים רבים לקבל משכנתא מהבנק גם אם הם לווים איכותיים ונאלצים לפנות לאפיקים אלו שמציעים הלוואות בריבית שלא נמוכה מ-8% בשנה גם לבעלי דירוג גבוה.

קרנות חוב נדל"ן מוכיחות את עצמן לאורך שנים וגם בתקופות של משברים שיעור חדלות הפירעון נשאר יחסית נמוך והבטוחות שנלקחו והניהול המקצועי של רוב הקרנות הוכיחו את עצמן.

לכן אין זה פלא שהקרנות הללו קנו לעצמן את מקומן בתמהיל ההשקעות של המשקיעים המחפשים חלופות ראויות.

בשבוע הבא:
נסקור את חלק מקרנות החוב נדל"ן שיש לשוק להציע לנו.

השקעות אלטרנטיביות

הצטרפו לאלפים שכבר נהנים מהמיזם "כלכלה בנעלי בית"

  1. באתר אקטואליק – בקטגוריה המיוחדת
  2. בקבוצות וואטסאפ ייעודיות – הנה קישור לאחת מהן
  3. בערוץ הטלגרם החדש – הקליקו להצטרפות
  4. בתיבת הדוא"ל שלכם – נרשמים כאן

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *