קרנות BDC: להשקיע בחוב של העסקים הצומחים

'אקטואליק' ומיזם 'כלכלה בנעלי בית' עם המדריך המלא לעולם ההשקעות האלטרנטיביות, הפוסט הארבעה עשר בסדרה: הכרות ראשונה עם אפיקי ההשקעות האלטרנטיביות באמצעות קרנות BDC

האותיות הלועזיות המתארות את הקרנות הללו הן למעשה ראשי תיבות של "חברה לפיתוח עסקי", ובאנגלית: Business Development Corporation. 

חברות BDC מנגישות לנו כמשקיעים קטנים ובינוניים את היכולת להשקיע בעסקים מתפתחים, באמצעות מתן אשראי עסקי לאותן חברות, שבמהלך השנים הפכו ללקוחות רצויים פחות במחלקות האשראי של הבנקים. חברות אלו לא נסחרות בבורסה והאפשרות להשקיע בהן זמינה רק לבעלי הון משמעותי.

אז איך נשקיע בהן בלי הון פנוי גבוה כל כך? באמצעות קרנות BDC. כמי שמנהלות את הונם של משקיעים רבים, מחזיקות קרנות ה-BDC בסכום מצטבר שעולה על תנאי הסף להשקעה בחברות אלו, והן משקיעות בהן באמצעות מתן אשראי עסקי הניתן בדרך כלל בתנאים של ריבית משתנה.

למרות שברמת העטיפה החיצונית זה נראה דומה יותר לפרייבט אקוויטי, בפועל מדובר במוצר שונה לחלוטין, שקרוב יותר לקרנות חוב. בעוד קרנות פרייבט אקוויטי משקיעות בנכסים והחברות עצמן, ובהתאם לכך גם חשופות הרבה יותר לסיכון – קרנות BDC משקיעות רק בחוב של החברות, מגובות בדרך כלל בערבויות קשיחות, לא ממונפות יתר על המידה ואף מדורגות גבוה ברמת בכירות החוב במקרה של הלוואה לחברה כושלת.

קרנות ה- BDC המוכרות ביותר פועלות בארצות הברית והן כפופות לרגולציה של הרשות לניירות ערך (SEC), ואף מפוקחות על ידי הקונגרס. רובן אף נסחרות בבורסה בניו יורק. משקיעים ישראלים המעוניינים בהשקעה הזו יאלצו לעשות זאת באמצעות קרן נאמנות שמציעה אחת מבתי ההשקעות בארץ. 

עם זאת, לפני הבחירה בקרן נאמנות כזו חשוב לוודא כי היא אכן תואמת את תוכנית ההשקעה שלנו. לא פעם אנו מגלים כי חלק מהותי מנכסי הקרן מושקע בכלל במניות (של חברות BDC כמובן) ולא בקרן עצמה, מה שכמובן משפיע דרמטית על התוצאה.

בשבוע הבא:

מה מיוחד בקרנות BDC?

השקעות אלטרנטיביות

הצטרפו לאלפים שכבר נהנים מהמיזם "כלכלה בנעלי בית"

  1. באתר אקטואליק – בקטגוריה המיוחדת
  2. בקבוצות וואטסאפ ייעודיות – הנה קישור לאחת מהן
  3. בערוץ הטלגרם החדש – הקליקו להצטרפות
  4. בתיבת הדוא"ל שלכם – נרשמים כאן

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *