כיצד ניתן להשקיע בהלוואות חברתיות?

'אקטואליק' ומיזם 'כלכלה בנעלי בית' עם המדריך המלא לעולם ההשקעות האלטרנטיביות, והשבוע: כיצד ניתן להשקיע בהלוואות חברתיות?

כיום פועלות בישראל שלוש פלטפורמות השקעות P2P עיקריות: טריא – פלטפורמת ה-P2P הגדולה והוותיקה בישראל – מציעה בעיקר אשראי לדיור, לצד אשראי צרכני. בלנדר – מציעה השקעות בעיקר אשראי צרכני עד ל-75 אלף שקל ללווה. וBTB, שהתחילה עם התמקדות באשראי לעסקים קטנים ובינוניים, שינתה בחלוף הזמן אסטרטגיה וכיום היא פונה גם לשוק האשראי הפרטי.

לכל אחת מהפלטפורמות יתרונות וחסרונות משלה, אבל לטריא יש משהו שאין לשתיים הנוספות, וזה הפיזור בין האפיקים והיכולת להשקיע במקביל גם בחובות "פשוטים" של משקי בית החופפים לעולם קרנות החוב, וגם בחובות מסוג "משכנתא" החופפים לעולם קרנות החוב נדל"ן. וכל הטוב הזה יכול להגיע בצורה של השקעה ב"מסלול בטוחות בלבד", כך שלכל הכסף בתיק שלנו יש נכס משועבד מדרגה ראשונה למקרה של אי-פירעון החוב.

השקעה כזו היא סולידית כל כך, שהיא מגשימה את חלומותיו של אחרון הפחדנים מהתנודתיות בשוק הלא-מי-יודע-מה יציב. המחיר לרוגע הכלכלי הזה הוא כמובן תשואה נמוכה בכמה אחוזים מזו שקרנות החוב וקרנות החוב נדל"ן מציעות לנו, אבל בהתחשב ביחס התשואה מול סיכון מדובר ללא ספק בלהיט החם ביותר שיש לשוק האלטרנטיבי להציע.

זה המקום לציין כי חלק מבתי ההשקעות בארץ מאפשרים לציבור הרחב להשקיע בקרנות שעוסקות בהלוואות עמית לעמית (P2P), אך לקרנות אלו סכום כניסה מינימלי של שש ספרות והן מתמקדות בעיקר באשראי צרכני שמוגדר בסיכון גבוה יותר. התשואות כמובן בהתאם ואין ספק שלחלק מהמשקיעים דווקא המוצר המוסדי מתאים יותר.

בשבוע הבא:

קרנות BDC: להשקיע בחוב של העסקים הצומחים.

מה האלטרנטיבה
מה האלטרנטיבה

הצטרפו לאלפים שכבר נהנים מהמיזם "כלכלה בנעלי בית"

  1. באתר אקטואליק – בקטגוריה המיוחדת
  2. בקבוצות וואטסאפ ייעודיות – הנה קישור לאחת מהן
  3. בערוץ הטלגרם החדש – הקליקו להצטרפות
  4. בתיבת הדוא"ל שלכם – נרשמים כאן

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *