שלא תיפלו ברשת: טיפים לקניה נכונה ברשת

מבחירת האתר, דרך שורת הכתובת ועד למסים ומכסים: הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן עם שבעה טיפים חשובים לקניה נכונה ובטוחה ברשת • מדריך ששווה לקרוא, לגזור ולשמור

בעקבות הנתונים שפורסמו מתוך מחקר ארגון ה-OECD, לפיו הצרכן הישראלי פראייר. מפרסמת הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן טיפים חיוניים לקנייה נכונה ובטוחה ברשת.

בחרו את האתר הנכון

אחד היתרונות הבולטים של קנייה ברשת הוא המגוון הרחב של החנויות, אך חשוב לזכור כי אמינות החנות עלולה להשתנות מאתר לאתר.

במידה ואינכם מכירים את האתר וסומכים עליו, ודאו את אמינותו: חפשו ביקורות גולשים, בדקו אם פרטי ההתקשרות כוללים אי-מייל, כתובת עסק ומספר טלפון שכולל גם מענה אנושי, אל תתביישו להתקשר או לשלוח אי-מייל כדי לבדוק את היענות, אמינות ומקצועיות האתר לפני שאתם רוכשים דרכו לראשונה.

השוו מחירים

באינטרנט משימת השוואת המחירים הינה תהליך פשוט ונוח הרבה יותר בהשוואה לחנויות פיזיות. לפני שאתם מתכוונים לרכוש מוצר, חפשו אותו באתרים נוספים ואף בחנויות בארץ. אל תשכחו להשוות גם את דמי המשלוח, לעתים הם עלולים להוות הבדל גדול בין חנות מקוונת אחת לאחרת.

קחו בחשבון את עלויות המשלוח, מכס ומע"מ

דמי משלוח הם לעתים קרובות עסק יקר, בעיקר אם אתם מבקשים להזמין מוצר שיגיע במהירות. למחיר המוצר הסופי יש לשקלל גם את המסים המקומיים: מכס, מס קניה ומע"מ. משלוח המכיל מוצרים שערכם הכולל עד 75$ – פטורים לחלוטין מתשלום מסים. הפטור אינו חל על מוצרי טבק, כוהל ומשקאות משכרים.

מומלץ לבדוק את תוספת העלות בטבלת המסים של אתר המכס. כמו כן במחירון הדואר ניתן לבדוק עמלות ואגרות של חברות השילוח ודואר ישראל.

בדקו את מדיניות ההחזרה, ההחלפות והביטול

לפני שאתם מתחילים להוסיף פריטים לסל הקניות הווירטואלי, בדקו את מדיניות ההחזרה של החנות תחת FAQ , Delivery Details, Returns and Exchanges, Shipping Policy וכדומה.

התרחקו מרכישות מפוקפקות

הרשת היא מקום עצום ולא נדיר להיתקל בה בניסיונות גניבת זהות ופרטי אשראי. לכן חשוב להימנע בצורה מוחלטת מהצעות מפוקפקות כגון: הודעות דואר אלקטרוני ממקור לא ידוע המציעות "מבצעי ענק" ו-"מחירים בלעדיים", הודעות פופ-אפ אשר פותחות חלונות מבלי שביקשתם, רכישות באמצעות סמארטפון ברשת אינטרנט ציבורית ורכישות באתרים לא-מאובטחים בהם שורת הכתובת לא מתחילה ב-https.

ודאו את המידות בעת רכישת בגדים

חלק גדול מהרכישות המתבצעות ברשת הן רכישות של בגדיים ונעליים. היות ומדובר במוצרים אשר עלולים להתגלות כגדולים מדי או קטנים מדי, הנה כמה עצות שיעזרו לכם לקנות בגדים בצורה נכונה ברשת: מדדו את מידות הגוף שלכם באמצעות סרט מדידה גמיש ורשמו אותם במקום שמור. על נשים למדוד במדויק את היקף החזה, המותניים, הירכיים והגובה. על גברים למדוד היקף חזה, היקף צוואר, מותניים, ואורך הרגל בחלקה הפנימי. השתמשו במחשבוני המרה אשר יעזרו לכם לגלות את המידה שלכם במדינות שונות בחו"ל.

שמרו את הוכחת הקנייה

רכשתם מוצר טוב, אמין ובמחיר מוזל? כל שנותר לכם לעשות הוא לחכות למשלוח החבילה לארץ. שמרו את חשבונית העסקה במייל והדפיסו עותק שלה. אתם אף פעם לא יודעים מתי תזדקקו לה בעתיד.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *