החוק שיילחם בעושק קשישים עבר משוכה נוספת בדרכו לספר החוקים

עד כמה שזה נשמע מוזר, בישראל אין חוק שמונע ניצול ועושק קשישים ואוכלוסיות חלשות. בקרוב זה ישתנה

הצעת חוק שיזמו משרדי המשפטים והכלכלה נגד ניצול ועושק קשישים בעסקאות צרכניות אושרה בקריאה ראשונה. החוק הוא חלק מעבודה מטה רחבה שמבקשת לחזק את הכלים במאבק נגד עוקץ ועושק של קשישים וצרכנים נוספים שהנמצאים בעמדת חולשה משמעותית במיוחד.

החוק שאושר מבקש למנוע מעסק שהממונה על הגנת הצרכן קבע לגביו שהוא עוסק מפר בנסיבות מחמירות, להמשיך לפעול. זאת, באמצעות עצירת שירות סליקת התשלומים מהצרכנים איתם התקשר ומניעת האפשרות שלו להתקשר עם סולקים אחרים.

עוד קובע החוק כי עסק שהממונה ברשות להגנת הצרכן וסחר הוגן קבע לגביו שהוא עוסק מפר בנסיבות מחמירות, לא יוכל לפתוח תיקי הוצאה לפועל נגד צרכנים. מגבלות אלו שיוטלו על עסקים שפעלו באמצעות שיטות שיווק אגרסיביות שמהוות הפרות חמורות של חוק הגנת הצרכן, יחולו גם במקרים בהם עסק משנה את זהותו העסקית ופותח חברה חדשה אך ממשיך בהתנהלות דומה שמפרה את חוק הגנת הצרכן בצורה חמורה.

שר המשפטים, יריב לוין: "החוק החשוב נועד לשים סוף לתופעה הבזויה של ניצול ועושק קשישים. אני מודה לשר הכלכלה ברקת ולצוות המשפטי בייעוץ המשפטי לממשלה, בראשות המשנה ליועמ"ש עו"ד כרמית יוליס על הסיוע בקידום הצעת החוק".

שר הכלכלה, ניר ברקת: "כיבוד אב ואם ודאגה למבוגרים הם ערכים יהודיים נעלים ועלינו לוודא שאין עושק וניצול של קשישים במדינת ישראל. מי שיעשוק קשישים במדינת ישראל ישלם מחיר כבד. נגמרו ימי העושק והניצול של חסרי ישע".

אניטה יצחק, סגנית הממונה על הרשות להגנת הצרכן וראש אגף חקירות ומודיעין ברשות, אמרה כי "הרשות זיהתה תופעה של עוקץ ועושק אזרחים ותיקים וצרכנים אחרים הנמצאים בעמדת חולשה מול עוסקים, באמצעות שיטות שיווק אגרסיביות המהוות הפרות חמורות של חוק הגנת הצרכן. הצעת החוק תחזק את האכיפה המנהלית של רשות, תאפשר לרשות לסגור את הברז לעוסקים הפועלים באופן הפוגע בצרכן בנסיבות מחמירות ותסייע במיגור התופעה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *