הכירו: השקעה בקרן ריט לא סחירה

'אקטואליק' ומיזם 'כלכלה בנעלי בית' עם המדריך המלא לעולם ההשקעות האלטרנטיביות, הפוסט העשרים וארבעה בסדרה: קרנות ריט לא סחירות

הפתרון האולטימטיבי למשקיע שמתעניין בהשקעה בנדל"ן מניב ואינו מעוניין להיחשף למכלול הסיכונים הכלולים באפשרויות ההשקעה הזמינות כמעט לכל משקיע "פשוט" (אחזקה ישירה בנדל"ן מניב, השקעה בקרנות נדל"ן מניב פרטיות והשקעה בקרנות ריט) הוא להשקיע בקרן ריט לא סחירה בארה"ב.

קרנות הנדל"ן הציבוריות הלא סחירות בארה"ב, מאפשרות למשקיעים ליהנות מכל העולמות, באמצעות השקעה בקרן נדל"ן ציבורית לא סחירה המאוגדת במבנה משפטי של ריט (REIT – Real Estate Investment Trust) אשר באמצעותה ניתן להשקיע בפורטפוליו של עשרות נכסי נדל"ן מניב כגון חוות שרתים, מרכזים לוגיסטיים, בנייני משרדים, מלונות, דירות ועוד רבים ואחרים.

מדובר בחברות שעברו תהליך של IPO (הנפקה ראשונית לציבור) ובהתאם לכך כפופות לרגולציה המחמירה של רשות ניירות ערך האמריקאית (SEC) ומחויבות להגיש את דוחותיהן לרשות. אך הן לא התקדמו שלב נוסף בתהליך ההנפקה ולכן לא נסחרות בבורסה ובעקבות כך לא חשופות לתנודתיות המאפיינת את מניות הנדל"ן וחברות הריט הנסחרות.

המשקיע הישראלי יוכל להשקיע בחברות אלו באמצעות קרן כחול-לבן בשם "קומריט" שמשקיעה במגוון רחב של קרנות ריט לא סחירות בארה"ב, ובכך מאפשרת להיחשף לכל הטוב הזה. החיסרון הוא, כפי שניחשתם, שמוצר מהסוג הזה זמין רק ללקוח הכשיר.

בכל מקרה, ולמען הסר ספק, מקומו של הנדל"ן המניב חשוב בגיוון תיק ההשקעות וחיזוק הצד האלטרנטיבי שלו – אך לא באופן שמונע מאיתנו השקעה באפיקים האחרים. ככלל, הנדל"ן המניב לא אמור לעלות על 5%-15% מהיקף תיק ההשקעות כולו.

בשבוע הבא:

השקעה בחביות וויסקי – יש דבר כזה.

מה האלטרנטיבה
מה האלטרנטיבה

הצטרפו לאלפים שכבר נהנים מהמיזם "כלכלה בנעלי בית"

  1. באתר אקטואליק – בקטגוריה המיוחדת
  2. בקבוצות וואטסאפ ייעודיות – הנה קישור לאחת מהן
  3. בערוץ הטלגרם החדש – הקליקו להצטרפות
  4. בתיבת הדוא"ל שלכם – נרשמים כאן

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *