הפרופ' שנעצרה באשמת הסתה לכאורה, שוחררה בתנאים מגבילים

לאחר שהאשימה את ישראל ברצח עם בעזה וקראה לבטל את הציונות, פרופ' שלהוב קיבורקיאן מהעברית, נעצרה ונחקרה באשמת הסתה

שופט בית משפט השלום בירושלים, דב פולוק, לא התרשם במיוחד מדברי ההסתה של פרופ' נדירה שלהוב קיבורקיאן מהאוניברסיטה העברית בירושלים והורה לשחרר אותה בערבות, לאחר שהמשטרה עצרה אותה וביקשה להאריך את מעצרה.

שלהוב קיבורקיאן הכחישה את הזוועות שביצעו החמאס־נאצים בטבח שמחת תורה ואף טענה, בפודקסט שצולם, כי יש לבטל את הציונות והאשימה את ישראל ברצח עם בעזה. חה"כ קטי שטרית (הליכוד) שקראה למשטרה לעצור ולחקור את שלהוב קיבורקיאן, אמרה:

"אני מודה למשטרת ישראל על מעצרה של פרופ׳ נדירה שלהוב קיבורקיאן לאחר שהאשימה את ישראל ברצח עם בעזה והכחישה טבח בילדים ואונס של נשים. ‏אני שמחה שהמאבק שלי נשא פרי. ‏נגמרו הימים שיש לנו סבלנות לתומכי טרור. ‏אחרי השביעי באוקטובר כל מי שחבר לאויב, תומך באוייב – הוא כמו אויב וחייב לשלם על זה מחיר כבד ביותר. ‏אני לא אשתוק מול אף מסית גם אם בטעות הוא מכונה ד"ר או פרופסור".

שי גליק מארגון בצלמו מסר: "עידן חדש החל, מי שמסית ישלם מחיר כבד. מי שיפגע באזרחי מדינת ישראל לא יוכל להמשיך להיות חופשי. מי שיתגאה בהפחדת יהודים ואנטישמיות ישלם את מלוא המחיר. אני קורא לאוניברסיטה העברית לפטר אותה באופן מידי. אני מתחייב כל תומך טרור יפוטר יודח וילך לכלא".

ומה אמרה האוניברסיטה העברית, מקום עבודתה של תומכת הטרור לכאורה? זו הייתה תגובת האוניברסיטה למעצרה של שלהוב קיבורקיאן:

"האוניברסיטה מתנגדת נחרצות לרבים מהדברים שאמרה פרופ' שלהוב-קיבורקיאן לפני כחודש, וגם פעלה בתקיפות בנושא זה. עם זאת, אנו מוטרדים מאוד ממעצרה אם אכן המעצר מבוסס על הדברים שאותם אמרה בפומבי. במדינה דמוקרטית אין מקום לעצור אדם בגין התבטאויות כאלה, מקוממות ככל שיהיו. אנו קוראים לשחרר את פרופסור שלהוב-קיבורקיאן ממעצר באופן מידי".

כאמור, השופט פולוק הורה על שחרורה בערבות ותהה מדוע נזכרה המשטרה לעצור אותה זמן ארוך אחרי פרסום הדברים. בשולי הדברים נציין כי אישור הפרקליטות לחקירת שלהוב קיבורקיאן ניתן רק בשבוע שעבר.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. היא לא חרדית

    בתי המשפט/בג"ץ הם נגד עם ישראל והמדינה
    מדינת השופטים הסוררים

    איתן |
    הגב