אל תתפתו לנייד את החיסכון הפנסיוני שלכם

רגע לפני שקרנות הפנסיה מדוורות לכולנו את הדו"חות השנתיים הצבועים באדום, חשוב לזכור שניוד למסלול "ריווחי יותר" עשוי דווקא לקבע הפסד עצום. אל תעשו שום צעד בלי ייעוץ מקצועי אובייקטיבי

שאלה:
קרן הפנסיה שלי רשמה בשנת 2022 תשואה שלילית של 8%, האם זה הזמן לנייד לקרן אחרת, ולכל הפחות למסלול אחר?

תשובה:

שנת הכספים שחלפה (וייתכן שגם זו שהחלה) התאפיינה במשבר אינפלציוני ומיתון שהוביל לירידות חדות בשווקים.

מכשירי השקעה רבים שקרנות הפנסיה השקיעו בהם סיימו את השנה עם תשואה שלילית, ומכאן ההשפעה הישירה על החסכונות של כולנו.

בתקופה הקרובה יקבל כל אחד מאיתנו את הדו"ח השנתי מקרן הפנסיה, ואם לא הטיפ הזה, כנראה שזה יגרום לכם למהר ולנייד לקרן פנסיה אחרת. אף אחד לא רוצה להמשיך ולהפסיד.

חשוב לציין כי גם אם אתם בקרן שרשמה בשנה האחרונה את ההפסד המשמעותי ביותר, על פי רוב לא יהיה נכון לנייד לקרן אחרת. זאת מאחר וההפסדים הגבוהים נובעים בדרך כלל מחשיפה גבוהה לשוק המניות והאג"ח, שגם יהיה הראשון לתקן את עצמו ולעלות בחזרה בתום המשבר.

אם תמהרו לנייד לקרן פנסיה שנראית על פי טבלת התשואות כנושאת התשואה הגבוהה ביותר, אתם עשויים לקבע את ההפסד ולמנוע את התיקון הטבעי שמתאפיין במחיקת הפסדי ההון מהשנה שעברה. וחבל.

מתי כן נכון לשקול מעבר קרן פנסיה? כשהכיסוי הביטוחי לא עונה לצרכים שלכם (נפוץ במיוחד ושווה בדיקה), כשמסלול ההשקעה לא מתאים לגיל הפרישה הצפוי (בגיל צעיר שווה לשקול סיכון מוגבר) או כאשר מדיניות ההשקעות של הקרן שגויה ללא קשר למשבר הכלכלי.

גם אם נציג המכירות הטלפוני משכנע אתכם לנייד, כאן ועכשיו, אל תתפתו. תפנו לייעוץ מקצועי אובייקטיבי לפני כל שינוי בקרן הפנסיה. לפעמים זה ההבדל בין רווח להפסד של עשרות אלפי שקלים.

הטור פורסם לראשונה בשבועון הנפוץ 'בקהילה'.

שירה שבקס היא מנהלת מחלקת ביטוח חיים, פנסיה ובריאות ב'הירשוביץ פתרונות'.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *