חוזרים לטוס? קבלו שמונה טיפים לרכישת ביטוח נסיעות

המלחמה עדיין רחוקה מסיום אך באחרונה אנו עדים להתעוררות מה בשוק הטיסות. זה הזמן לחזור ולהזכיר כמה חשוב לרכוש ביטוח נסיעות ואיך עושים זאת נכון

חברת הלואו־קוסט 'וויז אייר' הודיעה באחרונה כי תחזור לטוס לישראל וממנה לאחר שחדלה לעשות זאת בעקבות פרוץ מלחמת חרבות ברזל.

וויז אייר, כך נראה, היא הסנונית הראשונה שמבשרת את בוא האביב. עד המלחמה הייתה זו החברה השנייה בגודלה בנמל התעופה בלוד. חזרתה עשויה להשפיע במהרה על המחירים – גם של חברות תעופה "רגילות". ואם יש טיסות, ברור שחייבים ביטוח נסיעות.

ברור שאין צורך להסביר למה חובה לרכוש ביטוח נסיעות. אבל כדאי להזכיר על מה צריך לתת את הדעת כשרוכשים אחד כזה. לפני שאתם טסים, קחו כמה טיפים שנצברו לאחר ניסיון של עשרות שנים בעולם הביטוח:

  • סקר שוק יסודי. ביטוח נסיעות נחזה להיות מוצר פשוט. אבל זו טעות אופטיות. בדקו היטב את המחיר אל מול הכיסויים שאתם מקבלים.
  • כיסוי ביטול טיסה. המצב בארץ מאוד נזיל. חשוב לרכוש גם כיסוי הוצאות למקרה של ביטול נסיעה בשל מילואים בצו 8 ו/או פציעה של בן משפחה קרוב לא עלינו ולא עליכם.
  • השוואה מקצועית. שימו לב בעיקר לאותיות הקטנות. קחו לדוגמה כיסוי עבור ביטול או קיצור נסיעה עקב מצב בריאותי של בן משפחה. בחלק מהחברות הוא מותנה בכך שבן המשפחה לא היה מאושפז בחצי השנה האחרונה. באחרות, שלא היה מאושפז במועד רכישת הביטוח וזו כמובן רק דוגמה אחת.
  • כיסויים לפעילות אקסטרים. הרבה נוסעים בחורף לחופשת סקי. במיוחד עכשיו, בגלל התקופה הקשה והמתוחה שעוברת עלינו. ביטוח נסיעות רגיל, לא מכסה פציעה במסגרת פעילות אקסטרים כמו טיפוס הרים, סקי וכיוצא בזה.
  • כיסוי להטסה רפואית. לא כל פוליסות ביטוח הנסיעות כוללות הטסה רפואית. יש מקרים ומדינות בהם הטסה רפואית אינה מותרות כי אם הצלת חיים. חשוב לוודא שהפוליסה כוללת את זה.
  • כיסוי כבודה. לא. זה לא מובן מאליו. לא נעים לאבד את המזוודה ועוד פחות מזה להתחיל להתרוצץ בין תחנות משטרה וחנויות במקום ליהנות בחופשה. הקפידו לרכוש ביטוח שכולל בתוכו כיסוי שנותן לכם פיצוי מיידי לרכישת פרטים חיוניים.
  • כיסוי מיידי. ברוב הפוליסות מקבלים כיסוי למקרה ביטוחי רק אחרי שפותחים תביעת ביטוח ומביאים קבלות. חפשו ביטוח נסיעות שמעניק לכם החזר על הוצאות בזמן אמת.
  • כיסוי בעברית. כשאתם רוכשים ביטוח נסיעות וודאו שחברת הביטוח מפעילה מוקד דובר עברית 24 שעות ביממה. בתקווה שלא תזדקקו לו כמובן.
  • פוליסות מורכבות. במקרים של בעיות בריאות חריגות, אתם חייבים ביטוח נסיעות שמותאם בדיוק לצרכים שלכם משום שרוב הפוליסות לא כוללות כיסוי למצב רפואי קודם. ההמלצה שלי: אם אתם סובלים מבעיות רפואיות חריגות, אל תחכו לרגע האחרון כדי שאפשר יהיה להתאים לכם פוליסה שתענה על צורכיכם.

עשרות שנים של ניסיון בתחום הביטוח ובתחום ביטוח הנסיעות, נושאות בחובן הרבה מאוד סיפורים. מה שבשפה המקצועית נקרא "מקרים ביטוחיים". גזרתי מהם שמונה טיפים בסיסיים בלבד.אך הם רלוונטיים לכל מי שעומד לרכוש ביטוח נסיעות.

שתהיה לכם טיסה נעימה.


הכותב הוא מנכ"ל 'הירשוביץ 360', המספקת מעטפת כלכלית מקיפה לעשרות אלפי משקי בית בישראל.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *