למכון התקנים עודפי תקציב בגובה רבע מיליארד שקלים. המדינה דורשת את הכסף

הגירעון בתקציב המדינה הביא את האוצר לדרוש ממכון התקנים כ־200 מיליון שקלים. הבוקר הכריעה ועדת הכלכלה בנושא

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (שני) לקריאה שנייה ושלישית את הפרק השני מתוך הצעת חוק התכנית המאזנת לתקציב 2024, שעוסקת בעודפי תקציב של מכון התקנים.

יו"ר הוועדה, חה"כ דוד ביטן (הליכוד) הזכיר שבדיון הקודם הציע שהמכון יעביר סכום של 110 מיליון שקלים, ואמר כי לאחר שקיבל עדכונים על התחייבויות המכון שוכנע להוריד את הסכום ל-105 מיליון שקלים מעודפי התקציב של המכון. הצעתו של ביטן אושרה ונקבע כי הכסף יועבר תוך שלושה חודשים לאחר אישור הצעת החוק בקריאה שנייה ושלישית.

ביטן הזכיר עוד כי שר האוצר יוכל לקבוע כי העודפים של מכון התקנים, בסכום שייקבע, יועברו לקופת האוצר במועד שייקבע. עם זאת, ההעברה תתאפשר לאחר שהחשב הכללי והממונה על התקציבים באוצר ישמעו את עמדת הוועד הפועל של המכון, ויקבעו כי ההעברה לא תמנע מהמכון לעמוד בהתחייבויותיו הקיימות והצפויות. בנוסף לכך, בדיון הקודם ציין רכז כלכלה ותעשייה באגף התקציבים באוצר, גל ברנס, כי למכון יש עודפים צבורים של כ־250 מיליון שקל, ובשנים האחרונות העבירה המדינה למכון 20-30 מיליון שקלים בשנה.

ביטן הסביר היום כי הציע לקחת 105 מיליון שקל מהמכון לאחר ששמע מהנהלת המכון שההתחייבויות שלו נאמדות בכ־120 מיליון שקל. "אני יודע שהאוצר תכנן לקחת 200 מיליון שקל, והמכון לא רצה לתת יותר מ־20-30 מיליון שקל, אבל במצב הגרעון הנוכחי כולם צריכים להיכנס מתחת לאלונקה, גם רשות שדות התעופה נתנה כסף למדינה וגם קק"ל נתנה ארבעה מיליארד שקל. כולם מבקשים כסף מהממשלה, אפילו בצורה בעייתית, והממשלה נכנעת כמעט לכל תכתיב ובמצב הזה רק נגדיל את הגרעון", אמר ביטן.

הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה, איגור דוסקלוביץ, אמר כי ההצעה החדשה לא מוכרת למשרד, ולכן השר, שנמצא בחו"ל, ביקש ללמוד אותה ולבדוק את זה מול המכון. היו"ר ביטן הזכיר כי הצעת הפשרה לא חדשה, ואמר כי "אחרי שנאשר את ההצעה השר יכול ללמוד את זה כמה שהוא רוצה, אני לא אמתין לכם".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *