ספייס פארמה הישראלית תשתף פעולה בחלל עם סיירה ספייס האמריקאית

מנהל סוכנות החלל הישראלית: צעד שממקם את מדינתנו בחזית המחקר והחדשנות בחלל לעשורים הבאים

במסגרת שיתוף פעולה של חברת ספייס פארמה (SpacePharma) הישראלית בחסות סוכנות החלל שבמשרד המדע, עם ענקית החלל האמריקאית, סיירה ספייס (Sierra-Space) יוטמעו מערכות החברה המתקדמות של ספייס פארמה בחללית דרים צ'ייסר של סיירה ספייס שעתידה להמריא לחלל לראשונה כבר בסוף מאי השנה.

המהלך צפוי לשרת טווח רחב של חברות שיוכלו לנהל מרחוק מחקרים בחלל ולייצר חומרים במיקרו כבידה. דרים צ'ייסר היא חללית לטיסות מסלוליות ותת־מסלוליות. יתרונה הבולט הוא יכולתה לעגון אוטונומית בתחנת החלל הבינלאומית. השימוש בתחנת החלל כבר הוכיח את עצמו כהזדמנות ייחודית למנף את תנאי המיקרו-כבידה בחלל כדי לקדם הבנה מדעית בכימיה וביולוגיה.

עידן החלליות דרים צ'ייסר לוקח את הפוטנציאל הזה צעד אחד קדימה. שכן המעבדות בשליטה מרחוק של ספייס פארמה יחד עם היכולת של הדרים צ'ייסר לעגון אוטונומית מחוץ לתחנת החלל, ללא מעורבות אסטרונאוטים, יאפשר מחקר וייצור בקנה מידה מסחרי.

בנוסף לכל אלה, דמיונה של דרים צ'ייסר למעבורות החלל של נאס"א שהוצאו משירות ב־2011, מאפשר לה חזרה לכדור הארץ ונחיתה על מסלול בדומה למטוס. לשיטה זו יתרונות תעשייתיים רבים, כגון נחיתה רכה ויכולת נחיתה במגוון רחב של שדות חלל מסלוליים ברחבי העולם כולו.

ניסויים וייצור חומרים בחלל הם למעשה תעשייה הנמצאת בראשית דרכה. תעשייה זו צפויה לתרום רבות לתחומים שונים כמו פיתוח תרופות וחיסונים. חברת ההזנק ספייס פארמה מתמחה במחקר בתנאי מיקרו-כבידה וביססה את דרכה באמצעות מעבדות ממוזערות הנשלטות מרחוק ורקורד מרשים של עשר משימות מוצלחות בחלל.

החברה שנתמכה על ידי סוכנות החלל הישראלית כבר בעשור הקודם, פונה עתה להרחבת פעילותה עם מפעלי העתיד הזעירים לייצור בחלל החיצון ביחד עם ענקית החלל האמריקאית, חברת סיירה-ספייס. אורי אורון, מנהל סוכנות החלל הישראלית, אמר: "שיתוף פעולה עם חברת סיירה ספייס מהווה צעד משמעותי בפיתוח תחום החלל של ישראל לטובת האנושות, וממקם את מדינתנו בחזית המחקר והחדשנות בחלל לעשורים הבאים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *