כיצד נשמור על הילדים שלנו בטוחים ברשת?

בחברת אבטחת המידע ESET מציעים לדבר עם הילדים על שבעה נושאים ולהדריך אותך כך שלא ייפגעו ממתקפות והונאות ברשת • המדריך המלא להורה הטכנולוגי

טלפונים חכמים, טאבלטים או מחשבים ניידים, המשמשים את הילדים ללמידה, תקשורת וכיף מגדילים את הסיכון והחשיפה של ילדים למתקפות דיגיטליות.

מתקפות דיגיטליות על ילדים יכולות ללבוש צורות רבות, כגון:

  • מתקפות פישינג בצורת הודעות דואר אלקטרוני או הודעות טקסט מזויפות המנסות לגרום לקורבנות לחשוף מידע אישי, כגון סיסמאות או פרטי כרטיס אשראי.
  • תוכנות זדוניות שיכולות לגרום נזק למחשב שלכם, כגון מחיקת קבצים או גנבת מידע אישי.
  • הונאות דיגיטליות וניסיונות להונות קורבן להעביר כסף או מידע אישי.

הכינו את עצמכם להצלחה

הגנה על מחשבים, טאבלטים, סמארטפונים ומידע דיגיטלי הם הדברים שצריך לדאוג לגביהם מיידית. וודאו שאתם מודעים להונאות הנפוצות ביותר הנוגעות לסיכוני הסייבר שבני המשפחה חשופים אליהם, כך שתוכלו למנוע את התרחשות המתקפות ולהתחיל את השנה באופן בטוח, לפחות במרחב הסייבר.

בחברת אבטחת המידע ESET מציעים לדבר עם הילדים על הנושאים הבאים:

1. שיתוף יתר במדיה החברתית – בעיה נפוצה בקרב ילדים ובני נוער. טיקטוק, אינסטגרם, פייסבוק, הן אפליקציות שהילדים מבלים בהן זמן רב והן בדיוק הפלטפורמה באמצעותה הם משתפים את המידע עליהם ברשת. הם נוטים לשתף מידע רב על עצמם בפלטפורמות אלו, ללא מחשבה על ההשלכות.

הסבירו לילדים את הסיכונים של שיתוף מידע אישי ברשת. ילדים צריכים להיות מודעים לכך שכל מה שהם משתפים ברשת יכול להיות זמין לכל אחד, כולל גורמים עוינים. הדריכו את הילדים כיצד להגדיר הגדרות פרטיות אשר יכולות לעזור להגן על המידע האישי שלהם כך שרק חבריהם יוכלו לראות את הפוסטים שלהם, התמונות והמידע אותו הם חולקים.

דברו עם הילדים על חשיבות השמירה על הפרטיות שלהם. ילדים צריכים ללמוד לחשוב לפני שהם משתפים מידע אישי ברשת.

2. שימוש במחשבים של בית הספר – ילדים רבים משתמשים במחשבים של בית הספר למגוון מטרות, כגון למידה, מחקר או צפייה בסרטונים. עם זאת, חשוב לזכור שמחשבים אלו הם ציבוריים, ולכן הם עלולים להיות פרוצים או מאובטחים בצורה לא מספקת.

הסבירו לילדים את הסיכונים של שימוש במחשבים ציבוריים. ילדים צריכים להיות מודעים לכך שכל מה שהם עושים במחשב יכול להיות תחת מעקב. הדריכו את הילדים כיצד להשתמש במחשבים ציבוריים בצורה בטוחה. לדוגמה, השתמשו בשם משתמש וסיסמאות חזקות, הימנעו מהתחברות לחשבונות של רשתות חברתיות, ואל תורידו קבצים או יישומים לא מוכרים.

3. נעילת המחשב כשמתרחקים ממנו – עוזבים את המחשב או הסמארטפון ויוצאים לרגע? תמיד כדאי לנעול את המכשיר. לפעמים אחרים מתחברים לחשבון המדיה החברתית ומפרסמים פוסט כאילו הילד שלכם עצמו עשה זאת, לפעמים זה יכול להיות מצחיק, אבל לפעמים גם פוגעני.

4. שימוש חכם בסמארטפונים – סמארטפונים הפכו לחלק בלתי נפרד מחייהם של רבים. הם משמשים אותם לתקשורת, משחקים, צפייה בסרטונים וגלישה באינטרנט. עם זאת, חשוב לזכור שסמארטפונים יכולים להיות מטרה למתקפות דיגיטליות ולכן חשוב להשגיח על פעילותם של הילדים גם במכשירים החכמים.

המליצו לילדים לנעול את הטלפון באמצעות קוד, טביעת אצבע, זיהוי פנים או כל דרך בה המכשיר שלהם תומך. נעילה של הטלפון יכולה לעזור להגן על המידע האישי, כמו תמונות, הודעות ונתונים אישיים.

הדריכו את הילדים כיצד להשתמש בסמארטפונים בצורה בטוחה. לדוגמה, השתמשו בשם משתמש וסיסמאות חזקות, הימנעו מהורדה של אפליקציות או קבצים לא מוכרים, ולא לחשוף את המכשיר לאנשים לא מוכרים.

5. סיסמאות חזקות – סיסמאות חזקות הן המפתח להגנה על המידע האישי שלנו. אם מישהו מקבל גישה לסיסמה שלנו, הוא יכול לגשת לכל המידע האישי שלנו, כולל תמונות, הודעות, חשבונות בנק ועוד.

הסבירו לילדים את החשיבות של סיסמאות חזקות. ילדים צריכים להבין שהסיסמה שלהם היא המפתח להגנה על המידע האישי שלהם.

הדריכו אותם כיצד ליצור סיסמאות חזקות: סיסמה חזקה היא סיסמה ארוכה, מורכבת, וכוללת שילוב של אותיות, ספרות, וסמלים.

המליצו לילדים שלא להשתמש באותה הסיסמה לשירותים שונים. אם מישהו מקבל גישה לסיסמה אחת, הוא יכול לגשת גם לכל השירותים האחרים המשתמשים בסיסמה זו. בנוסף, חדדו את החשיבות של לא לשתף את הסיסמאות האישיות עם אף אחד. הסיסמאות הן פרטיות, וחשוב לשמור עליהן בסוד.

6. הגנה על המידע האישי והזהות ברשתות ציבוריות – רשתות ציבוריות, כמו רשתות Wi-Fi במקומות ציבוריים, בתי קפה, מלונות או תחנות רכבת, עלולות להיות מסוכנות. גורמים עוינים יכולים להשתמש ברשתות אלו כדי לעקוב אחרי תנועות האינטרנט של המשתמשים, לגנוב מידע אישי או להתקין תוכנות זדוניות במכשירים שלהם.

חשוב שהילדים יבינו שרשתות ציבוריות עלולות להיות מסוכנות, וחשוב להיות מודעים לסיכונים. המליצו לילדים להימנע מלהתחבר לרשתות ציבוריות ככל האפשר.

אם ילדכם חייב להתחבר לרשת ציבורית, הדריכו אותו כיצד להשתמש בה בבטחה.

המליצו לילדים להשתמש בתוכנת אבטחה במכשירים שלהם. תוכנת אבטחה יכולה לעזור להגן על המכשירים מפני תוכנות זדוניות ומתקפות פישינג.

דרך טובה להימנע מלהתחבר לרשת ציבורית היא ליצור נקודת חיבור מהסמארטפון (hotspot) אם רוצים לחבר את המחשב לאינטרנט.

7. התקנת תוכנת אבטחה למכשיר הנייד – בדרך זו ניתן להתגונן בפני איומים והתקפות של תוכנות זדוניות.

זכרו, זה לא משנה בני כמה הילדים ומה המצב הפיננסי שלהם – הזהות המקוונת ומידע פרטי אודותיהם הם בעלי ערך רב להאקרים ונוכלי רשת אחרים.

כאב הראש של לנסות לשחזר את המידע או את הזהות המקוונת שלכם יכול להימנע אם רק תקפידו על האמור לעיל.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *