קרנות גידור ככלי לגיוון תיק ההשקעות

'אקטואליק' ומיזם 'כלכלה בנעלי בית' עם המדריך המלא לעולם ההשקעות האלטרנטיביות, הפוסט התשעה עשר בסדרה: השימוש היעיל ביותר של קרנות גידור למשקיעים כשירים

למרות העובדה שלאורך זמן קרנות גידור לא מצליחות להכות את השוק, זה לא אומר שאפיק ההשקעה הזה לא נכון. ההיפך הוא הנכון, במקרים מסוימים דווקא השקעה בקרן גידור כזו או אחרת תיחשב להחלטה הנכונה.

אבל, וזה אבל גדול, קרן הגידור לעולם לא תהיה מרכיב עיקרי או משמעותי בתיק ההשקעות. חלק קרנות הגידור בתיק ההשקעות המומלץ לא אמור להיות יותר מ- 10% מהתיק לכלל קרנות הגידור יחד. 

וכל זאת מדוע?

אם אנו רוצים לישון רגועים לגמרי לגבי ביצועי הכסף שלנו בטווח הארוך, השוק הוא המקום הטוב ביותר עבורנו. קרן גידור לעומת זאת, יכולה להיות בעלת אסטרטגית השקעה קוסמת ולהכות את השוק במשך עשור ברצף – ואז בשנה אחת למחוק הכל. 

לכן, במבט לטווח קצר קרן גידור תקסום לנו הרבה יותר מהשוק שיכול להציג ביצועים ירודים יותר. אך במבט לטווח הארוך השוק מכה תמיד את קרנות הגידור.

גם אם אנו משקיעים לטווח ארוך, אנו אף פעם לא רוצים להיתקע במלכוד של שנה שמתאפיינת בירידות חדות של עשרות אחוזים, מה שמונע מאיתנו מימוש נכסים בטווח הקצר והבינוני. ולכן נדאג שבכל מקרה תהיה לנו יכולת למשוך כספים ברווח. את היכולת הזו נקבל מקרן הגידור שלנו.

לכן חשוב לבחור קרן גידור שתואמת למדיניות ההשקעות שלנו בשוק המסורתי (בכיוון ההפוך כמובן), על מנת שהיא תגדר אותנו בשנים של ירידות. את ההתאמה של הקרן נעשה בהתאם למספר פרמטרים, כמו: תחום ההתמחות, אסטרטגית ההשקעה, משך זמן ההשקעה ועוד.

בשבוע הבא:

איך כל הטוב הזה זמין למשקיע המתחיל?

מה האלטרנטיבה
מה האלטרנטיבה

הצטרפו לאלפים שכבר נהנים מהמיזם "כלכלה בנעלי בית"

  1. באתר אקטואליק – בקטגוריה המיוחדת
  2. בקבוצות וואטסאפ ייעודיות – הנה קישור לאחת מהן
  3. בערוץ הטלגרם החדש – הקליקו להצטרפות
  4. בתיבת הדוא"ל שלכם – נרשמים כאן

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *