שיווק בזמן מלחמה – כך תשווקו נכון את העסק שלכם

בתקופה הקשה שעוברת על המדינה מאז המתקפה מעזה בשבעה באוקטובר 2023 השתנתה האווירה הכללית ברחוב הישראלי והיא היום קודרת יותר מאשר בעבר, סוערת מאוד ואמוציונלית במיוחד • כך תשווקו נכון את העסק בעת מלחמה

בתקופה הקשה שעוברת על המדינה מאז המתקפה מעזה בשבעה באוקטובר 2023 השתנתה האווירה הכללית ברחוב הישראלי והיא היום קודרת יותר מאשר בעבר, סוערת מאוד ואמוציונלית במיוחד. אנו עדים לתנועה אזרחית מאוד מתגייסת ופטריוטית, שחלק מאוד נרחב ממנה מתרחש במרחב המקוון ומשפיע על המפרסמים והמסחר. השיווק הרשתי, אשר הפך בשנים האחרונות לאחת מדרכי הפרסום היעילות ביותר הידועות בענף המרקטינג, היה אחד מהתחומים שנפגעו מאוד, ואופיו קיבל תפנית חדה.

מהו שיווק SEO וכיצד הוא עובד?

השיווק המקוון (אונליין מרקטינג) מיושם גם דרך קניית שטחי פרסום ברחבי הרשת, גם דרך נוכחות ברשתות חברתיות, גם על ידי קישורים מאתרים שונים אשר מובילים לאתר החברה המפרסמת וגם – ועל כך מיד – במנועי החיפוש שהמרכזי שבהם הוא גוגל.

מיקום גבוה בחיפוש של גוגל שווה המון כסף למפרסמים והם משקיעים בחשיפה הזו סכומים לא מבוטלים מתקציבי הפרסום שלהם. מחקרים רבים עומדים על הקשר הישיר שבין מיקום גבוה בתוצאות החיפוש – או מיקום מוצלח של פרסומת בתוך התוצאות הללו – לבין עלייה בהכנסות האתר ממכירות.

כיצד זה מתבצע?

לחברת גוגל, המפעילה את מנוע החיפוש הפופולרי בשם זה, אלגוריתמים מורכבים המסננים ומקטלגים (מאנדקסים) אתרים מרחבי הרשת, וכך מנוע החיפוש יודע לדרג את איכותם לפי פרמטרים מוגדרים כמו אילו אתרים מפנים אל האתר שאותו אנו מקדמים (כלומר יוצרים טראפיק, תנועת גולשים מאתר אחד לאחר), מהם המונחים שלחיצה עליהם מפנה לאתר (קישורים טקסטואליים), האם יש רק קשרים ממומנים (פרסומות בתשלום) או שהקידום הוא אורגני.

כך למשל, המלצה על אתר מתוך בלוג פופולרי "שווה" דירוג יותר גבוה מאשר באנר שהחנות רכשה ומסומן כפרסומת. הדירוג האלגוריתמי מתבצע באמצעות תוכנות סריקה הפועלות בקביעות, כך שעל המפרסמים לדאוג באופן שוטף ובלתי פוסק לעקוב אחר דירוגו של האתר בגוגל, ולפעול ללא הפסק לשמר אותו עד כמה שניתן באמצעות תהליך SEO עבור קידום האתר .

"שגרת חירום" – שימור האינטרס הכלכלי

מרגע שחברה מפרסמת מתחילה קמפיין לרוב תורגש עליה בחשיפה, בדירוג – ובמכירות כתוצאה מכך. מלחמה לעומת זאת משפיעה לרעה על מצב הרוח הלאומי ועל הבטחון והוודאות, ולכן גם הצריכה יורדת. אבל אין להסיק מכך שעל המפרסמים לחדול מלעבוד. נהפוך הוא: דווקא כאשר הקשיים גוברים ויש נטייה לרכוש פחות – דווקא אז צץ צורך אמיתי של החברה להמשיך לעבוד, לשמור על שגרה עד כמה שניתן ולהשתדל לא להוריד את קצב הייצור. זאת על מנת שלא לפגוע ביכולתה של החברה להתאושש מהירידה במכירות לאחר היציאה ממצב החירום.

סיכום

גם בעת מלחמה כשהמורל הלאומי אינו בשיאו, על המפרסמים להמשיך ולעבוד. גם אם ישנם קשיים אובייקטיביים כמו מחסור בידיים עובדות או פגיעה בשרשרת האספקה – המפרסמים הם שמניעים את גלגלי התעשיה והכלכלה, שומרים על המשק מתפקד ועל מקומות העבודה. חשוב להתאים את אופי הפרסום לשוק ולהקפיד על המסרים, ובכך לאותת שאנחנו חזקים וממשיכים ולא ניתן לפגוע בנו. מי ייתן ונעבור את התקופה הזו במהרה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *