גולדקנופף החליט: זה השם החדש ליישוב המתוכנן בעוטף

שר הבינוי והשיכון הנחה להעביר 100 מיליון ש"ח לטובת שיקום התשתיות ביישובי קווי העימות • השר גולדקנופף בישר במהלך הישיבה כי הישוב 'חנון' שאושר לאחרונה בעוטף ישראל יקרא ״אופיר״ על שמו של ראש המועצה אופיר ליבשטיין הי״ד

שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף קיים הבוקר (ה׳) פגישת עבודה בעוטף עזה יחד עם מנכ״ל משרד הבינוי והשיכון יהודה מורגנשטרן, מנכ״ל רמ״י ינקי קווינט עם פורום ראשי ישובי העוטף ומנהל מנהלת תקומה משה אדרי לדיון המשך על שיקום ישובי העוטף.

זהו ביקורו השלישי של השר גולדקנופף בדרום הארץ מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל, בפגישה השתתפו מנכ״ל המשרד יהודה מורגנשטרן, מנכ״ל רמ״י ינקי קווינט, רמ״ט השר מוטי בבצ׳יק, סמנכ"לית בכירה במשרד הבינוי והשיכון אסנת קמחי, ראשי מועצת אשכול, שער הנגב ושדות נגב ומנהלת תקומה בראשות משה אדרי.

במהלך המפגש שמע השר גולדקנופף את הישובים שפונו, את האתגרים בשיקום ישובי העוטף, החזרת התושבים ואת הגדלת הישובים למטרה של חיזוק העורף וההתישבות בעוטף ישראל.

בפגישה הציג שר הבינוי והשיכון את תוכנית המשרד לשיקום ישובי העוטף, במרכזם מספר החלטות שיבואו כבר בשבוע הבא לאישור מועצת רמ״י בראשות השר שיצאו לפועל באופן מיידי, ראשי הרשויות הביעו את הערכתם הרבה למשרד הבינוי והשיכון על עבודת הבניה הכפרית בישובים לאורך השנים וליחסי האמון בינם ובין המשרד והמנהל לענייני הכפר.

במהלך הדיון, שר הבינוי והשיכון גולדקנופף הנחה את מנכ"ל רמ"י ינקי קווינט להעביר 100 מיליון ש"ח מהקרן לשמירה על שטחים פתוחים, לטובת שיקום תשתיות ביישובי קווי העימות, חלק מהכספים כבר הועברו.

מנכ'"ל המשרד העלה בדיון עם מנהלת תקומה את הצעת המשרד לשיקום העוטף וכי המשרד יהיה זרוע ביצוע של המנהלת גם לפתרונות בטווח הבינוני וגם לטווח הארוך.

בנוסף, בישיבה סיכם שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף עם ראש מועצת שדות נגב תמיר עידאן וממלא מקום ראש מועצת שער הנגב יוסי קרן כי ישוב חנון שאושר באחרונה ויוקם בעוטף עזה יקרא״ישוב אופיר״ על שמו של ראש המועצה אופיר ליבשטיין הי״ד שנרצח בפתח המתקפה הקשה ב7 באוקטובר.

ראש מנהלת תקומה – משה אדרי, הביע הערכה רבה למשרד הבינוי והשיכון על תוכנית מקיפה המקפלת בתוכה שינוי יחודי, המסייע ליישובי חבל העוטף ובתוכם שדרות בראיה עתידית , להוות מוקד אטרקטיבי לחזרה לישובים ולגידול עתידי אפשרי.

התכניות שגולדקנופף מקדם

הצעדים שהשר יביא לאישור מועצת רמ״י:

• הכנת תכניות תב"ע וקידום תוכניות מפורטות לכלל הישובים (היכן שאין)

• תכנית לשיקום הישובים לטווח הארוך: שיקום תשתיות, מוסדות ציבור, העמקת הסבסוד

• חיזוק יישובי קו העימות בראיה ארוכת טווח מתוך הבנת החשיבות הלאומית בהתיישבות בחבלי ארץ אלו.

• מתן מענה לצורכי האזור הן בהיבט ההתיישבותי והן בהיבט הכלכלי והתעסוקתי, למגזר העירוני והכפרי.

• עוגנים כלכליים ותעסוקתיים לאגודות.

*החלטות המועצה ידוייקו בהתאם להערות של ראשי המועצות ויו"ר מרכז השלטון האזורי

שר הבינוי והשיכון יצחק גולדנקופף: "משרד השיכון נכנס תחת האלונקה, הגעתי היום בפעם השלישית בשבועות האחרונים לדרום הארץ, כדי להרתם ולראות איך ומה משרד הבינוי והשיכון יכול לסייע. בשבוע הבא אכנס את מועצת רמ״י להעביר מספר החלטות קריטיות לשיקום העוטף. את מה שהחמאס הנאצי ביקש להרוס אנחנו נבנה ונכפיל."

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, יהודה מורגנשטרן: "בשבועות האחרונים אנו עובדים לילות כימים במטרה לייצר סל מענים וכלים עבור תושבי קו העימות בדרום ובצפון. כחלק מפעולות אלו, בשבוע הבא הכנו שורה של החלטות שצפויות לעלות לאישור מועצת רמ"י ומטרתם להביא לשיקום של היישובים ולאף להגדלתם. המשרד ימשיך לתת מענה לאתגרים שעומדים לפניו ולדאוג לציבור הישראלי."

יעקב קוינט מנהל רשות מקרקעי ישראל: "פגשנו היום במועצת אשכול את ראשי המועצות יחד עם מינהלת תקומה והצגנו בפניהם את התכניות השונות שלנו ושל משרד הבינוי והשיכון לפתרונות למפונים בטווח הביניים ובטווח הארוך. אנו רואים בכך אתגר ממלכתי ערכי וציוני ממדרגה ראשונה ונפעל בכל הכוח לחיזוק לשיקום ולישוב תושבי הדרום תוך גיוס המשאבים הנדרשים על מנת לחזק את ישובי קו העימות בהיבטי ההתיישבות והתעסוקה ולדאוג שהישובים שוב יפרחו וישגשגו".

משה אדרי, ראש מנהלת תקומה: "בימים אלו אנו עמלים על גיבוש פתרונות דיור לטווח הביניים לתושבים המפונים מחבל העוטף, תוך הסתכלות גם לטווח הארוך והחזרה לישובים. כל זאת כאשר יושג הביטחון והישובים ישוקמו וישגשגו. זוהי משימה לאומית חשובה מהמעלה הראשונה ואנו עובדים על כך בצמידות עם הצוותים של משרד הבינוי והשיכון וכן עם רמ״י שנרתמו למשימה החשובה ואני רואה אותם שותפים מלאים.”

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *