מחפשים יעד תרבותי ייחודי באירופה? הכירו את פלובדיב

לעיר השנייה בגודלה בבולגריה יש המון מה להציע לכם – החל ממיקומה הנוח שנמצא על גדות נהר ועד לעיר העתיקה מלאת הסמטאות היפות שטיול רגלי בהן זו חוויה בפני עצמה • סקירה

אם אתם מחפשים אחר יעד תרבותי חדש שתוכלו לנפוש בו, הגיע הזמן שתכירו את פלובדיב. זוהי בעצם העיר השנייה בגודלה בבולגריה, כאשר מדובר על עיר שיש לה המון מה להציע לכם, החל ממיקומה הנוח שנמצא על גדות נהר ועד לעיר העתיקה מלאת הסמטאות היפות שטיול רגלי בהן זו חוויה בפני עצמה.

בכתבה זו, החלטנו להסביר לכם כל מה שתצטרכו לדעת על היעד המקסים שהוא פלובדיב ולרכז עבורכם מספר מקומות נהדרים שתרצו לבקר בעת ההגעה לשם.

פלובדיב – רקע מקדים

בעת בה אנו מדברים על יעדים בבולגריה, מרבית הישראלים חושבים מיד על העיר הבירה סופיה, על עיר הנופש בורגס או על אתרי הסקי של בנסקו. אולם, פלובדיב היא בהחלט יעד מומלץ לביקור לא פחות –  שכן מדובר על אחת הערים המעניינות והמומלצות ביותר לביקור בכל אירופה.

תיירים שהגיעו אל פלובדיב לראשונה נוטים להשוות אותה לוורשה הפולנית, בין היתר מאחר ומדובר על יעד עם מחירי שופינג נהדרים ומשתלמים בנוסף למגוון רחב של סמטאות ציוריות ואווירה צעירה ותוססת.

בשנים האחרונות העיר פלובדיב הפכה ללא פחות מפנינה תיירותית וזכתה בשנת 2019 בתואר "בירת התרבות האירופית".

פלובדיב – היסטוריה

מדובר על עיר עתיקה אשר הוקמה לפני יותר מ-8,000 שנים, עובדה אשר הופכת אותה לעיר העתיקה ביותר בכל יבשת אירופה, עיר בעלת היסטוריה מפוארת מאין כל שיעור. מההונים ועד לעותמאנים – כל אימפריה עברה בפלובדיב, בין היתר בזכות המיקום האסטרטגי שלה שהופך אותה למעין גשר בין המזרח למערב.

ראוי לציין כי כל כובש שביקר בעיר הותיר אחריו חותם ייחודי שהשפיע רבות על הבנייה שלה, כך שיהיה ניתן לראות לאורך כל פלובדיב מספר שרידים ארכיטקטוניים אשר שייכים לתרבויות רבות.

מקומות מומלצים לביקור בפלובדיב

 

  • העיר העתיקה – אחת האטרקציות המומלצות והמעניינות ביותר בעיר. עיר מטופחת ויפה אשר נשמרה היטב במהלך השנים שמכילה מגוון סמטאות ציוריות, בתים צבעוניים ויפים ומגוון רחב מאוד של חנויות אותנטיות שזו חוויה בפני עצמה לרכוש בהן תוצרת מקומית.

 

  • המוזיאון האתנוגרפי – מוזיאון אשר מציג תלבושות מהמסורת הבולגרית ומלמד את כל המבקרים בו קצת על מגוון התרבויות שעברו בעיר הקסומה הזו לאורך אלפי שנות ההיסטוריה שלה.

 

  • המוזיאון הארכיאולוגי – כאמור, מספר רב של עמים ואימפריות שונות עבר בעיר פלובדיב, כך שמדובר על מקום עם היסטוריה עשירה. ובכן, בעת הגעה אל המוזיאון הארכיאולוגי תוכלו לקבל הדרכה מרתקת אודות כל אותן תרבויות ולראות מיצגים היסטוריים עתיקים מרהיבים.

 

  • תיאטרון פיליפופוליס – השריד הארכיאולוגי הכי מוכר בעיר. מדובר על אמפי עתיק שבנוי בסגנון רומא העתיקה והתגלה בשנות ה-80 לאחר חפירות ארכיאולוגיות. לאחר אותן חפירות, המקום שופץ והפך להיכל מרהיב שמכיל כ-7,000 מושבים. כיום, מתקיימות בחודשי הקיץ החמים הופעות והצגות רבות תחת כיפת השמיים בתיאטרון פיליפופוליס, כך שמדובר על חוויה נהדרת ותרבותית.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *