חלוקת התיקים החלה: נתניהו נפגש עם ראשי מפלגות הימין

עוד בטרם קיבל את המנדט, החל יו"ר הליכוד בנימין נתניהו, בסבב פגישות אישיות עם שותפיו הפוליטיים על מנת לתכנן את הקמת הממשלה • בציונות הדתית צפויים לדרוש את תיק ביטחון הפנים ואפילו ינסו להגיע למשרד החינוך או האוצר • כדי למנוע קרעים מבית, נתניהו יצטרך לשמור תיקים אטרקטיביים גם לחברי מפלגתו

מרדף אחרי המשרדים הנחשקים החל: על אף שהנשיא עדיין לא הטיל את המנדט על נתניהו, בממשלה כבר נערכים למשא ומתן הקואליציוני. נתניהו ערך היום פגישות אישיות במלון בירושלים עם כל ראשי מפלגות הימין, על מנת לתכנן את המשא ומתן הקואליציוני ואת הקמת הממשלה. בציונות הדתית הודיעו כי ידרשו את תיק האוצר או ביטחון, תיק ביטחון הפנים, תיק החינוך או הדתות ואת תיק החקלאות או התיישבות. בן גביר צפוי לדרוש לצד ביטחון הפנים גם את החינוך לעוצמה יהודית.

עד כה יש שתי הסכמות עקרוניות בין השותפות: הראשונה היא לנסות לערוך את המשא ומתן כמה שיותר מהר. השאיפה היא לערוך את השבעת הכנסת ואת השבעת הממשלה כבר ביום שלישי הבא, אך גורמים בקואליציה המסתמנת מעריכים כי למרות השאיפה לוח הזמנים הקצר עלול להיות קשה ולא ריאלי.

למרות הניצחון הגדול בבחירות, לנתניהו צפויים אתגרים גם מתוך ביתו הפוליטי. בעוד שותפיו הקואליציונים צפויים לדרוש תיקים נחשקים כמו הביטחון או האוצר, גם חברי מפלגתו מעוניינים להנות מפירות הניצחון. ישראל כץ דיבר על רצונו לחזור למשרד האוצר, ודודי אמסלם דרש בתקיפות את תפקיד שר המשפטים ואף הודיע כי אם לא יקבל את תפקיד שר המשפטים, הוא לא ייקח שום תיק אחר.

בליכוד משערים כי ח"כ יריב לוין, מקורבו של נתניהו, יוכל לקבל את תפקיד שר המשפטים שבו הוא מעוניין.שמו של ח"כ אמיר אוחנה עלה בהקשר לתפקיד שר החוץ. בנוסף, לפי ההערכות בשל מיעוט הנשים בקואליציה, גם חברות הכנסת של הליכוד עשויות לקבל תפקידים משמעותיים.
ההערכה היא כי הנשיא הרצוג יטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על חבר הכנסת בנימין נתניהו, שצפוי לקבל את מרב הממליצים. במידה ולא תהיינה הפתעות, 64 חברי כנסת ימליצו על נתניהו כמועמד שלהם להרכבת הממשלה. נתניהו, כמו יתר חברי הממשלה, מצפה להגיע לנשיא עם חלוקת תפקידים ברורה והצעה לממשלה עתידית.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *