ניר דבורי: המחדל של צבא רוסיה שהפך את הגנרלים שלו למטרות חיסול

סוכנויות מודיעין בארצות הברית ובמדינות אחרות במערב ישמחו ללא ספק לשים יד על המערכת הזו כדי לראות מה ניתן להפיק ממנו. השגת המערכת המתוחכמת תאפשר פיתוח אמצעי נגד במערב ולגלות פרצות חשובות במערכת שינוצלו למטרת לוחמת סייבר.

בשבוע שעבר הצליחו האוקראינים לשים את ידם על אוצר של ממש. כוחות הצבא תפסו באחד היערות, לא רחוק מקייב, מכולות שמועמסות על משאיות של מערכת הלוחמה האלקטרונית הניידת המתקדמת והסודית "קרוסקה-4".

על המערכת המתוחכמת כותב ניר דבורי הכתב הצבאי של חדשות 12: במערב רצו מאוד לשים עליה יד ונחשבת למתקדמת מסוגה, יכולה לשבש מכ"מים, על הקרקע וגם במטוסי ההתראה האמריקניים, ואפילו לפגוע בפעולת לוויינים.

אובדן מערכת קרוסקה-4 עשוי להיות דרמטי עבור הכוחות הרוסיים מנקודת מבט מבצעית. זו אחת ממערכות הלוחמה האלקטרונית הניידות הטובות ביותר של הצבא הרוסי, שפותחה כחלק מפרויקט גדול יותר למערכות שדה להגנה על נכסים רוסיים על הקרקע ובאוויר. המערכת הזו יודעת לפגוע בפעולתם של מכ"מים קרקעיים ואוויריים שונים של מעקב והנחייה של טילים וחימושים אחרים שמשוגרים ממטוסים, יחד עם לוויינים המצוידים במכ"ם לאיסוף מודיעין. ויש לה יכולת לבצע חסימה אלקטרונית לטווח של כ-300 קילומטר.

נראה שהצבת מערכת הקרוסקה-4 בסביבת קייב נועדה להקשות על הכוחות האוקראינים, ועל שותפיהם הבין-לאומיים, למצוא באמצעות מכ"ם יחידות רוסיות באזור זה – שבו נמשכת הלחימה כבר שבועות, מערכות שיבוש שכאלה מוצבות באזורים מסוימים של אוקראינה ובלארוס כדי לסנוור סוגים שונים של כלי טיס מאוישים ובלתי מאוישים זרים שמפעילה נאט"ו לאורך גבולות אוקראינה.

תפיסת ה"קרוסקה 4" היא מקור מודיעיני משמעותי לאוקראינה ולשותפיה הזרים. סוכנויות מודיעין בארצות הברית ובמדינות אחרות במערב ישמחו ללא ספק לשים יד על המערכת הזו כדי לראות מה ניתן להפיק ממנו. השגת המערכת המתוחכמת תאפשר פיתוח אמצעי נגד במערב ולגלות פרצות חשובות במערכת שינוצלו למטרת לוחמת סייבר.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *