"אפשרי בריא" לקראת שבועות לאכול מוצרי חלב באופן בריא

לקראת חג השבועות להלן מספר המלצות לתזונה "אפשרי בריא" ברוח התזונה היום תיכונית שנחשבת היום בעולם כתזונה המומלצת ביותר על ידי כל אירגוני הבריאות הגדולים בעולם ובתוכם משרד הבריאות וזאת בזכות הסגולות הבריאותיות שלה וביתרונות שהיא מספקת לשמירה על אורח חיים בריא ומניעת מחלות.
במתכונים המכילים גבינות לבנות רכות או מלוחות עתירות שומן – החליפו אותן בגבינות המכילות 3%-5% שומן והעדיפו את אלה בעלות רמות נמוכות יותר של נתרן. קראו את תוויות הסימון התזונתי על-מנת להשוות בין המוצרים.

 גבינות צהובות – החליפו את הגבינות המכילות 20% שומן ומעלה בגבינות המכילות 5%-9% שומן.

 החליפו את השמנת ביוגורט. כך תחסכו בקלוריות ובשומן רווי.

 במתכוני פסטה – העדיפו פסטה מקמח מלא.

 העדיפו רטבים על בסיס עגבניות, עשבי תיבול, יוגורט ושמן זית על-פני רטבים על בסיס שמנת.

 את רטבי השמנת העשירים (עם או בלי פטריות) המוגשים מעל פסטה / תפוחי אדמה, אפשר להחליף בהצלחה רבה ברוטב בשמל על בסיס חלב דל שומן בתוספת תיבול כמו אגוז מוסקט.

 כתוספת, כדאי להכין סלטי ירקות או ירקות חתוכים על בסיס רוטב יוגורט או עשבי תיבול.

 לקינוח כדאי להגיש פירות העונה או סלט פירות במקום עוגות, עוגיות וממתקים.

 הימנעו משתיה ממותקת. הכינו–כד מים עם פלחי לימון, תפוז, עלי נענע או לימונית – תקבלו משקה מים בטעמים, טעים ומרענן, זול ובריא

במתכוני פשטידות ובמנות עיקריות
 החליפו את הגבינות השמנות והצהובות בגבינה עד 5% שומן והוסיפו תבלינים לטעם.
 עטרו את הפשטידה בגבינה צהובה עד 9% או בשומשום מלא במקום בגבינה צהובה שמנה.
 הרבו בשילובי ירקות בפשטידות במגוון סוגים, צבעים וטעמים כגון בצל, כרישה, פטריות, ברוקולי, תרד וכרובית.
 השתמשו בעשבי תיבול ובתבלינים מגוונים. כך תוכלו להפחית את צריכת המלח, לגוון את טעמי הפשטידות ולהעניק להן צבע יפה.

עוגות וקינוחים
 העדיפו להשתמש בשמנת המכילה 10%-15% שומן על פני 22% או 38% שומן.
 במתכונים המכילים שני מיכלי שמנת מתוקה החליפו מיכל אחד בכמות זהה של גבינה לבנה 5% שומן.
 בחלק מהמתכונים ניתן לצמצם את כמות הסוכר. זיכרו, סוכר חום, סילאן, דבש הם סוכרים.
 הפחיתו את כמות ומיגוון העוגות, והכינו מנות אחרונות שעשויים מפירות טריים ועונתיים. כבדו את החג בפירות מיוחדים, כאלו שלרוב אתם לא קונים. מנת קינוח של פירות טריים ומיוחדים במיגוון צבעים היא חגיגה לעיניים ולחיך.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.