לאחר שנים של התנגדות: בריכת השחיה החדשה של בני ברק

ביוזמת ראש העיר – לראשונה תוקם בריכת שחיה עירונית למהדרין בעיר התורה והחסידות בני ברק

יום בשורה לתושבי בני ברק, לאחר שנים בהן נאלצו תושבי העיר להיטלטלות ארוכה מחוץ לעיר למטרת לימוד שחייה או לשחייה לצרכי בריאות, לפתרונות קשים ומעיקים של 'בדיעבד', בערים רחוקות במקומות ללא פיקוח רוחני עם פרצות קשות גם בהקפדה על שמירת השבת, הרי שבס"ד בהכרעתם של מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א, תקופה זו עומדת להסתיים. לראשונה בבני ברק תוקם בריכת שחיה חדשה ורחבת ידיים שתשרת את תושבי בני ברק, באופן של 'לכתחילה' על טהרת הקודש משלב בניית הבריכה, תחת פיקוחם של רבני העיר שליט"א. בשנים האחרונות התנגדו רבנים בעיר להקמת בריכה, אך בשנים האחרונות הוסרה ההתנגדות ובריכת השחיה הראשונה יוצאת לדרך.

לאחר היוועצות ארוכה בפני גדולי ישראל שתמכו ביוזמה בכל פה, ולאחר פיקוח והנחיות של רבני העיר, החליט ראש העיר הרב אברהם רובינשטיין להקמת בריכת שחיה ראשונה בעיר בשטח מיוחד שהוקצה לשם כך בצפון העיר, שם יוקם הקאנטרי שיכלול את בריכת השחיה ומתקנים נוספים לרווחת ותועלת אוכלוסיית בני ברק. הבריכה שבנייתה תחל מיידית, תהיה הבריכה העירונית הראשונה בגודלה בערים החרדיות בישראל.

אתמול יום ב' נערך במקום טקס היסטורי להנחת אבן הפינה בראשות רב העיר הגאון רבי שבח צבי רוזנבלט שליט"א שהביא את ברכת המארי דאתרא רבני העיר שליט"א, ראש העיר הרב אברהם רובינשטיין, סגן ראש העיר הרב מנחם שפירא, סגן ראש העיר הרב שלמה קוסטליץ, סגן ראש העיר הרב יהושע מנדל, סגן ראש העיר הרב גדליהו בן שמעון, המשנה לרה"ע הרב יעקב זכריהו, הרב ישראל בן ששון והרב נתן בצלאל חברי מועצת העיר, מנכ"ל העירייה הרב שמואל ליטוב, מנכל החברה הכלכלית הרב שלמה פולק, חברי מועצה ומנהלי אגפים בעירייה.

לאחר דברי ברכה קצרים על הוספת נדבך חשוב בקדושתה של העיר וחינוך בניה, על מניעת היטלטלות מיותרת ומפגעים רוחניים בשדות זרים, פתח את המעמד רב העיר הגרש"צ רוזנבלט שליט"א שבירך את ראש העיר הרב רובינשטיין על היוזמה החשובה לעיר ולדרכה ואמר כי "בעיר כמו בני ברק גם בריכת השחייה מוקמת בקדושה ובטהרה. זאת פעולה חשובה ביותר לדאוג לכך שילדי ותושבי העיר לא יצטרכו לרעות בשדות זרים, אלא יוכלו לזכות במענה לצורך בסיסי זה שתועלתו חשובה לרבים, באופן המתאים ליראי ד' באווירה מוקפדת ומפוקחת. ויהי רצון שלא תצא תקלה מתחת ידינו".

לאחר מכן הובאה ברכת רבני העיר הגאון רבי חיים יצחק אייזיק לנדא שליט"א והגאון רבי מסעוד בן שמעון שליט"א שנבצר מהם להשתתף במעמד, ושיגרו את ברכתם למאורע ההיסטורי, שיסייע לביצור חומות הקדושה בשמירה על רווחת ובריאות התושבים תוך הקפדה על קדושת המחנה. בחינת 'חיבור ותוספת טהרה', בהגבהת חומות הקדושה בעיר שלא תזדקק מעתה לרעות בשדות זרים ולא יהא חלקה עם הפוגעים בחומות שבת קודשנו.

ראש העיר בני ברק הרב אברהם רובינשטיין גולל במעמד את סאת הקשיים שהייתה עד כה מנת חלקם של תושבי העיר בהעדר מקום ראוי ומתאים כרצון חכמים: "עשרות שנים תושבי העיר שרצו לעשות פעולה כל כך בסיסית כמו לשחות לצרכי בריאות או ללמוד שחיה, נאלצו לנדוד אל מחוץ לעיר בתנאים קשים ובסביבה שאיננה תואמת. כעת בשליחות מרנן ורבנן שליט"א אנו מתקנים, מתוך דאגה לרווחת התושבים אבל גם מתוך דאגה לשלמות המחנה. היוזמה מראשיתה היא בעקבות פנייתם עיני העדה שליט"א כי יש חסרון גדול ביציאתם של בני העיר לבריכות השחיה מחוץ לעיר בקולות שונות ובמקומות שונים שלעיתים הפסדם מרובה עד מאוד, ולכן החלטנו לפעול בכל הכוח כדי להקים בבני ברק בריכת שחייה גדולה. בחסדי שמים הרעיון כבר קורם עור וגידים ואנחנו זוכים להניח היום את אבן הפינה לבית הזה שמראשיתו הוא בנוי על אדני ההלכה בפיקוח רבני העיר שליט"א עד קצה האחרון".

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *