גנץ גילה: "לאיראן יש חומר ל-3 פצצות אטום"

גנץ הוסיף: "לפי המידע שברשותנו, איראן הגדילה את ייצור הצנטריפוגות המתקדמות, והיא מעבירה אותן לאתרים תת-קרקעיים בניגוד למחויבותה. להערכתנו במצב הנוכחי איראן הינה בעלת יכולת להגיע לחומר שמספיק ל-3 פצצות בתוך מספר שבועות"

שר הביטחון גנץ חשף מפה של מעל עשרה מתקנים של התעשייה הצבאית הסורית (סרס) ובהם המתקן התת קרקעי במסיאף שמשמש ליצור טילים מדוייקים עבור איראן והמלציות השיעיות באזור.

גנץ נאם היום בניו יורק ואמר: "איראן בונה בסוריה תעשיות טרור לצרכיה, לאחרונה החלה לבנות תעשיות מתקדמות גם בתימן ובלבנון – העולם צריך לבלום את התוקפנות האיראנית ולהעמיד אופציה צבאית אמינה ומוחשית".

גנץ הוסיף: "לפי המידע שברשותנו, איראן הגדילה את ייצור הצנטריפוגות המתקדמות, והיא מעבירה אותן לאתרים תת-קרקעיים בניגוד למחויבותה. להערכתנו במצב הנוכחי איראן הינה בעלת יכולת להגיע לחומר שמספיק ל-3 פצצות בתוך מספר שבועות".

"בשנת 2022 אנו רואים עלייה בפעילות החתרנית של איראן, בין היתר באמצעות מתקפות של כטב"מים וטילי קרקע-קרקע, מול אזרחים, ומטרות אזרחיות. איראן מחמשת את שלוחיה באזור בלמעלה ממיליארד דולר בשנה", אמר גנץ בכנס הג'רוזלם פוסט. לדבריו של שר הביטחון, העשור הקרוב יכול להיות עשור של שגשוג, יציבות ושלום או עשור שבו יהיה מירוץ חימוש, התוקפנות תגבר, ומלחמות יהיו מנת חלקן של מדינות האזור.

בנוסף, התייחס גנץ לשיחות על הסכם הגרעין בין איראן לבין המעצמות, ולדרישה האיראנית לסגור את תיקי החקירה הפתוחים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, ואמר: "הסרת הסנקציות מאיראן, תביא להכפלה ואולי אף למעלה מכך של הכספים המוקצים לטרור השלוחים. מעריך ומברך על עמדת ארה"ב ואירופה שלא להפוך את סבא"א לגוף פוליטי ובלתי מקצועי".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *