היועץ של שקד בראיון גלוי לב: "אין לה אומץ להפיל את הממשלה". האזינו

"אני ניסיתי לשכנע את איילת, כמה שהייתי יכול, לשכנע את איילת לא ללכת למהלך הזה. לצערי גם אחרי ההחלטה ללכת לממשלה כזו – גם בהתנהלות בתוך הממשלה אין שינוי. אני מטיל ספק ביכולת שלה לקבל החלטה להפיל את הממשלה למרות שהיא מבינה שזה בעייתי".

היועץ לשעבר של השרה איילת שקד, יכין זק, בראיון לא פשוט לשרון גל התייחס למה שניסה לפעול על השרה שקד שלא תתמוך בממשלה והאכזבה הגדולה שהיה לו ממנה וגם על החולשות של שקד שלא יודעים.

"אני ניסיתי לשכנע את איילת, כמה שהייתי יכול, לשכנע את איילת לא ללכת למהלך הזה. לצערי גם אחרי ההחלטה ללכת לממשלה כזו – גם בהתנהלות בתוך הממשלה אין שינוי. אני מטיל ספק ביכולת שלה לקבל החלטה להפיל את הממשלה למרות שהיא מבינה שזה בעייתי.

יכין סיפר כי דיבר איתה בפעם האחרונה כשהיא חתמה על ההסכם. "לשקד יש יכולת מופלאה לייצר תדמית. תמיד היא ייצרה תדמית מאד ימנית, אבל מה שהיא לא מבינה שעכשיו היא לא יכולה לעשות את זה, אתה לא יכול להיות ימני ולשבת בממשלה עם תומכי טרור".

כשנשאל האם הוא רואה אותה מפילה את הממשלה, ענה היועץ לשעבר: "מהיכרותי איתה – אין לה את האומץ. היא תמיד חששה לקבל החלטות לבד, היא טובה בביצוע, לא בקבלת ההחלטות. היא תמיד הייתה בצל של בנט. אני באמת מאמין שהיא מאמינה באמת בערכים של הימין, למרות שהיא יושבת בממשלה הזו, תשאל אותה – היא בטוחה לחלוטין שהיא הכי ימנית בעולם. זה אדם שנמצא בסיטואציה בעייתית ומשכנע את עצמו, מי שרואה את זה בחוץ זה נראה לו מטורלל אבל היא, כדי להתמודד עם זה, משכנעת את עצמה".

על הפלטפורמה של ימינה תקף יכין ואמר כי זה פלטפורמה ריקה, אין להם בייס, אין להם ציבור אמיתי שהם פונים אליו. זה משהו שבבחירות הבאות יקרוס בקול גדול. "כשעבדתי איתה – ראיתי שהכוונות שלה טובות אבל כשהיה צריך לקבל החלטות אמיצות, היה לה קשה. אם הייתי מדבר איתה עכשיו הייתי אומר לה שהיא בסוף מייצגת אידיאל, לא כיסא ולכן היא חייבת לדאוג שהממשלה הזו תיפול. אם היא תפיל את הממשלה לפני שהנזק קרה – אין ברירה וצריך לחבק אותה. לי אישית קשה להאמין לה". הבהיר היועץ.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *