המרדף אחרי הרוח: 12 נוסעים באוטובוס עם הנדבקת לא אותרו

ועדת החוקה בכנסת דנה הבוקר (ראשון) בתקנות הבידוד החדשות בשל וריאנט האומיקרון שהגיע לישראל.

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות ד"ר שרון אלרעי פרייס סיפרה כי יש בסך הכל 13 חשודים ומאומתים לזן. הווריאנט התפתח כנראה באמצע אוקטובר.
במהלך הישיבה הסבירה אלרעי פרייס כי לפי התקנות החדשות, אם יתגלה אדם חיובי בטיסה ממדינה אדומה, כל הנוסעים יחוייבו בבידוד. הבידוד במלונית לחוזרים ממדינות אדומות יהיה עד לקבלת תוצאה שלילית, לאחר מכן – אנשים ישוחררו להמשך הבידוד בביתם. החוזרים משאר המדינות שאינן אדומות מחויבים ב-3 ימי בידוד ו-2 בדיקות, אם הם מחוסנים או מחלימים. אם הם לא מחוסנים, בידוד של 7 ימים עם 2 בדיקות ולחלופין בידוד של שבועיים.

וריאנט האומיקרון הגיע לישראל ביום שישי עם עובדת זרה שחזרה ממלאווי והממשלה נערכת לאירוע הדבקה משמעותי. הקבינט התכנס אמש וקיבל שורת החלטות בניסיון לצמצם את התפשטות הזן, שנחשב יותר מדבק. בין ההחלטות שהתקבלו: כניסת זרים לישראל מכל מדינות העולם תיאסר למשך שבועיים, למעט מקרים שיאושרו על ידי ועדת חריגים.

איכוני השב"כ הם כלי משלים כדי לזהות מגעים אקראיים של המאומת. לגבי המאומתת שנסעה באוטובוס, "יש 12 אנשים שאנחנו לא מצליחים להגיע אליהם", אמרה שרון אלרועי פרייס. "דרוש כלי כירורגי ומהיר כדי לזהות את האנשים".

בהתאם להחלטת ועדת חוקה חוק ומשפט של הכנסת, ובהמשך להמלצת משרד הבריאות, כל הנכנסים לישראל ממדינות אדומות החל מהיום , יום ראשון 28/11/2021 משעה 18:00 (במקום בחצות), יכנסו לבידוד במלונית עד לקבלת תוצאת בדיקת PCR שלילית שנעשתה בנתב"ג.

השינויים בנהלי הכניסה לישראל ממדינות שאינן מדינות אדומות ובהם: איסור כניסת זרים ושינוי נהלי הבידוד – יחולו על נוחתים אשר המריאו מארץ המוצא עד לשעה 24:00 (שעון ישראל) בלילה שבין יום א' (היום, 28 בנובמבר 2021) לבין יום ב'.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *