יום כדור הארץ הבינלאומי: כך התקדמה התעשייה הישראלית

לרגל יום כדור הארץ הבינלאומי, שיצוין בעולם ב-22.4.23, משרד הכלכלה והתעשייה והמשרד להגנת הסביבה מפרסמים דוח חדש: "תעשיה יעילה וסביבתית" – נתונים חדשים על התייעלות התעשייה הישראלית

לרגל יום כדור הארץ הבינלאומי, שיצוין בעולם ב-22.4.23, משרד הכלכלה והתעשייה והמשרד להגנת הסביבה מפרסמים דוח חדש: "תעשיה יעילה וסביבתית" – נתונים חדשים על התייעלות התעשייה הישראלית.

התעשייה הישראלית היצרנית עומדת בפני אתגרים מורכבים אשר מהווים אתגר והזדמנות לשינוי והתפתחות, הסתגלות והיערכות מחדש, הכנסת חדשנות והובלת השוק. המרכז להתייעלות במשאבים, הפועל בחסות מינהל תעשיות במשרד הכלכלה והמשרד להגנת הסביבה, מביא לחיסכון בהוצאות המפעל על ידי הגברת התחרותיות והרווחיות של המפעלים ותוך הפחתת השפעות סביבתיות. זאת, באמצעות מערך ייעוץ מסובסד בתחומי הקיימות, תפעול, טכנולוגיה ואנרגיה, הכולל ליווי מקצועי של מהנדסי המרכז להתייעלות במשאבים.

המרכז להתייעלות במשאבים מסיים את השנה השלישית לפעילותו ומציג הישגים מרשימים בתחום התייעלות התעשייה הישראלית: המרכז העניק ייעוץ מקצועי מסובסד ל-220 מפעלים בנושאים של חיסכון באנרגיה, הפחתה במקור, צמצום פליטות ועלייה בפריון; עלות הייעוץ עד היום כ-18 מיליון שקל. מבדיקה שערכו במרכז עולה כי 70% מהפרויקטים יושמו בפועל והמפעלים התייעלו כלכלית וסביבתית. פעולות אלו שננקטו על ידי המפעלים הובילו לחיסכון ישיר של למעלה מ-90 מיליון שקל לשנה כך, שבחישוב של חמש שנים, החיסכון למשק צפוי להגיע לכ-457 מיליון שקל. זאת לפני חישוב צמצום הנזקים של תחלואה ותמותה.

יותר ויותר חברות מבינות שיש צורך בעשייה יזומה ובשינוי תפישתי, הן מבחינת ההתנהלות הארגונית והן מבחינת חינוך קהל הצרכנים, על מנת להתגבר על משבר האקלים, דרישות השוק המשתנות ותקנות רגולטוריות חדשות.

כך למשל, חברת מזון גדולה, שהסתייעה במרכז לשם לביצוע מיפוי מעמיק בשני מפעלים אשר כלל בין השאר ניתוח זרימת חומרים (MFCA), המחשב עלויות פחת נסתרות ומשמש ככלי לשיפור יעילות צריכת חומרי גלם. בעקבות הייעוץ נמצא כי פוטנציאל החיסכון באנרגיה וצמצום עלויות הייצור של החברה הוא מעל 1.3 מיליון שקל בשנה, במקביל להפחתת פליטות גזי חממה בהיקף של כ-1,000 טונות בשנה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *