למה צריך עורך דין לשון הרע?

מהי תביעת לשון הרע? מהו תפקידו של עורך דין לשון הרע? ומתי צריך לפנות לעורך דין לשון הרע? עו"ד שלומי וינברג מסביר

לשון הרע היא סוג של פגיעה אישית המתרחשת כאשר המוניטין של מישהו נפגע עקב הצהרות או פעולות כוזבות. זה יכול להיות בצורה של לשון הרע בכתב או לשון הרע שנאמרה בעל פה. לשון הרע עלולה להתרחש במסגרות פרטיות וציבוריות כאחד, ויכולות להיות לה השלכות חמורות על האדם שמכפישים אותו. החוק מעניק הגנה מפני לשון הרע, ומאפשר לקורבנות לבקש פיצויים בגין נזקים.

ההגדרה של לשון הרע קובעת כי אמירה כזו הינה למעשה הצהרה שקרית שנאמרת ופוגעת במוניטין של האדם עליו האמירה מכוונת. זה יכול להיות כתוב או מדובר ויכול לבוא בצורה של הוצאת דיבה או לשון הרע. האמירה הפוגענית יכולה גם ללבוש צורות אחרות כגון הערות מקוונות או הפצה של תמונות או סרטונים פוגעניים ושקריים. חשוב לדעת שלשון הרע הינה עבירה שעלולה להיות לה השלכות משפטיות חמורות הן לאדם המשמיע את ההצהרה והן לאדם עליו נאמר.

מהי תביעת לשון הרע?

כיוון שלשון הרע היא הצהרה או אמירה הפוגעת במוניטין של אדם או ישות אחרת, תביעת לשון הרע היא פעולה משפטית שננקטת על ידי אדם או ישות נגד אחר בגין הצהרות כוזבות ומזיקות לגביהם. תביעת לשון הרע מוצלחת עלולה להביא לכך שהנתבע יידרש לשלם פיצויים לתובע. הנזקים יכולים לכלול גם הפסדים כלכליים כמו אובדן שכר, וגם הפסדים לא כלכליים כמו עוגמת נפש ופגיעה במוניטין. במקרים מסוימים ניתן לפסוק פיצויים עונשיים גם אם ייקבע כי הנאשם פעל בכוונת זדון.

תביעות לשון הרע הן מסובכות ודורשות ייעוץ משפטי מנוסה כדי להבטיח שכל העובדות הרלוונטיות מוצגות על מנת לקבל תוצאה מוצלחת. חשוב לכל מי ששוקל להגיש תביעת לשון הרע להבין את זכויותיו וחובותיו על פי החוק לפני נקיטת פעולה כלשהי.

מהו תפקידו של עורך דין לשון הרע?

עורכי דין לשון הרע מתמחים בדיני לשון הרע, המכסים הצהרות כוזבות הפוגעות במוניטין של מישהו. עורכי דין אלו עוזרים ללקוחותיהם להגן על המוניטין שלהם ולחפש צדק עבור מי שנגרם להם עוול. הם גם מספקים עצות כיצד להימנע מהשמצה והשלכותיה. עורכי דין לשון הרע בקיאים בחוקי לשון הרע והוצאות דיבה, כמו גם את ההשלכות המשפטיות של הערות פומביות של אנשים או חברות. הם יכולים לעזור לאנשים פרטיים או עסקים שנפלו קורבן להאשמות שווא, כמו גם לאלה שהואשמו בהצהרות מכפישות.

מתי צריך לפנות לעורך דין לשון הרע?

עו"ד בנושאי לשון הרע יכול לספק ייעוץ לגבי האפשרויות המשפטיות של אדם שאמרו עליו דברים שקריים ו/או פוגעניים שגרמו לו נזק. עורך דין מנוסה בתחום יכול לעזור לתובע לקבוע אם ההצהרה המדוברת נחשבת מבחינה משפטית ללשון הרע, כמו גם כיצד לפעול בצורה הטובה ביותר בכל פעולה משפטית אפשרית.

המאמר נכתב בשיתוף עו"ד שלומי וינברג

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *