בנסיון לקושש קולות, מרצ תדרוש: "חוק נתניהו" בתוך 3 חודשים

יו"ר מרצ גלאון: "ישראל בסחרחרת כבר שלוש שנים בגלל נאשם אחד שהחליט שזה הוא או המדינה. אסור לתת למצב הזה להימשך או לחזור".

יו"ר מרצ זהבה גלאון תדרוש במשא ומתן להקמת הממשלה להכניס להסכם הקואליציוני התחייבות שהממשלה שבה מרצ תהיה חברה תעביר את "חוק הנאשם" עד שלושה חודשים מיום הקמתה.

חוק הנאשם מונע מחבר כנסת שנאשם בפלילים לקבל את המנדט להרכבת ממשלה. למעשה, החוק נועד למנוע מנתניהו להקים ממשלה לאור כתבי האישום נגדו.

גלאון מסבירה: "מי שנאשם בעבירות נגד הציבור ובמעילה באמון הציבור לא יכול להיות ראש ממשלה. מדינת ישראל נמצאת בסחרחרת כבר שלוש שנים בגלל נאשם אחד שהחליט שזה הוא או המדינה. אסור לנו לתת למצב הזה להימשך או לחזור אי פעם. העברת חוק הנאשם היא הכרח, ושום ממשלה לא תצליח להתקיים לאורך זמן ללא העברת החוקים. המהלך הזה יבטיח שנים של שקט ויציבות לאזרחי ואזרחיות המדינה".

במהלך השנה האחרונה, בקואליציית בנט לפיד איימו לקדם את חוק הנאשם. ואולם מי שמנעה אותו היתה איילת שקד בכוח זכות הווטו שהיתה לבנט בממשלה הפריטטית. בראיון ל"ישראל היום" שקד אף התגאתה בכך וציינה כי בלעדיה "נתניהו היה היסטוריה היום, אני היחידה שמנעה את חוק הנאשם בממשלה האחרונה".

לפני כשבוע וחצי פורסם ב"ישראל היום" סקר פנימי של מרצ שקובע כי 81% מהמתלבטים להצביע למפלגת השמאל ו-66% מהמצביעים המובהקים של מרצ אמרו כי הדרישה הכי חשובה שמרצ צרי כה להציב כתנאי להקמת ממשלה היא העברת חוק הנאשם. לאחר מכן, בסדר יורד גם אצל המתלבטים וגם בקרב המצביעים המובהקים, הדרישות היו: תחבו רה ציבורית בשבת, התרת נישואים אזרחיים, פיקוח על מחירי השכירות וסבסוד משכנתאות לזוגות צעירים, חידוש תהליך השלום והעלאת שכר המינימום. הסקר נותן בסיס לד רישה של גלאון, אם וכאשר יחל משא ומתן להקמת ממשלה של גוש המרכז שמאל.

בסקר "ישראל היום" ומאגר מוחות החודש, מרצ התייצבה על 6 מנדטים. עם זאת, הסקר צפה גם תיקו בין הגושים, כך שהמשא ומתן הקואליציוני להקמת ממשלה כל שהי עדיין נראה רחוק.

יו"ר מרצ גלאון: "ישראל בסחרחרת כבר שלוש שנים בגלל נאשם אחד שהחליט שזה הוא או המדינה. אסור לתת למצב הזה להימשך או לחזור".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *