סימני שאלה על החזרת גופת הישראלי, והאם האיום של הדרוזים עזר?

גופתו של הצעיר הדרוזי שנחטפה על ידי מחבלים בג'נין הועברה הלילה לידי משפחתו | בעקבות החזרת הגופה, המעברים גלבוע וסאלם נפתחו הבוקר | "מבקש להביע הערכה לרשות הפלסטינית על פעולתה", כתב גנץ

לאחר מאמצים של מערכת הביטחון ובתיאום המנגנונים הפלסטינים והרשות, גופתו של הצעיר הדרוזי תושב דליית אל-כרמל, טירן פרו, הועברה הלילה לידי משפחתו שתביא אותה לקבורה. בעקבות השבת הגופה, מתאם פעולות הממשלה בשטחים הודיע הבוקר על פתיחת המעברים גלבוע וסאלם.

ראש הממשלה יאיר לפיד ניחם "שולח תנחומים מעומק הלב למשפחת פרו ולכל העדה הדרוזית על מותו הטרגי של טירן שהיה אמור לחגוג היום את יום הולדתו ה-18. החזרת גופתו למשפחתו היא המעט שיכולנו לעשות כדי להביא נחמה לביתם. אני מודה לכל מי שפעל ביממה האחרונה לסגירת המעגל העצוב הזה".

"אני מבקש להביע הערכה לרשות הפלסטינית על פעולתה להשבת טירן פרו ז"ל למשפחתו. מדובר בצעד הומניטארי בסיסי לאחר פעולה שפלה ובלתי אנושית. אני מבקש להודות לכוחות הביטחון ולכלל הגופים, המנהיגים והנציגים שפעלו בנחישות להשבתו. תנחומיי הכנים למשפחתו שגילתה גדלות נפש ומנהיגות ברגעים קשים", כתב בטוויטר שר הביטחון בני גנץ.

גורם בכיר מסר הבוקר כי שרר ייאוש בתחילת הלילה עקב אי ההצלחה בהשבת הגופה. בסביבות השעה 4 לפנות בוקר, היא הוחזרה דרך מעבר סאלם. עוד הוסיף הגורם: "העברנו מסר שצה"ל יחזיר את הגופה – והרבה חמושים ימותו אם היא לא תוחזר".

באשר למשא ומתן כל שהוא סביב החזרתה, הבהיר הגורם כי לא התקבלו דרישות כלשהן מהמחבלים, ואף "לא נתנו שום דבר בתמורה להחזרתה". לדבריו, מנגנוני הביטחון הערבים והלחץ של הרשות הפלסטינית תרמו למשילות, נוסף על סנקציות אזרחיות ומסרים שהועברו מהצד הישראלי. "החוטפים הינה קבוצת חמושים בעלי אינטרסים בתוך מחנה הפליטים גנין", אמר על זהות המחבלים.

נזכיר כי פרו נכנס ביום שלישי האחרון לעיר ג'נין דרך מעבר גלבוע עם אזרח נוסף. השניים היו מעורבים בתאונת דרכים קשה והועברו לטיפול רפואי בבית החולים המקומי, שם נקבע מותו של פרו. לאחר מכן, גופתו נחטפה על ידי מחבלים מגדודי חללי אל-אקצא שלקחו אחריות על החטיפה.

מאות מבני העדה הדרוזית הפגינו על חטיפת הגופה וחסמו את מחלף אליקים בכביש 6. לצד ההפגנה, חמושים דרוזים הפיצו סרטון בו העבירו מסר לחוטפיו בג'נין: "תחזירו את הגופה לפני שיתחילו בעיות, עוד היום בלילה. אם לא נקבל חזרה את גופת בננו ואחינו טירן, אנחנו לא נסלח ולא נחוס על אף אחד. ראו הוזהרתם".

בקרב העם התפתח דיון האם לאומץ ולכוחניות שהפגינו בני העדה הדרוזית, היו השפעה על החזרת הגופה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *