רשות התחרות מבקשת להגביל את רשתות הפארם מפתיחת חנויות נוספות

ההצעה שנועדה להגדיל את התחרות בענף הפארמה, מבקשת לקבוע איסור על פתיחת סניפים חדשים במרחק של פחות מקילומטר מסניף קיימים של אותה רשת

ועדת הכלכלה של הכנסת המשיכה להכין לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של חה"כ ינון אזולאי (שס), וקבוצת חברי כנסת מרוב סיעות הבית, לתקן את חוק קידום התחרות בענף המזון כך שיחול גם על רשתות הפארמה.

בישיבה הוצגה על־ידי רשות התחרות הצעה שנועדה לטפל בפתיחת חנויות בקניונים ומרכזים מסחריים גדולים. מבדיקה שערכה הרשות עלה כי עיקר הקושי הוא במרכזים מסחריים ופחות ברחובות. מנהל תחום בכיר תכנון ומדיניות ברשות התחרות, איל שפירא, אמר שישנם מרכזים מסחריים בהם יש היתכנות לשני פארמים, כיוון שהם מאוד גדולים (מעל 35 אלף מ"ר), ולכן גם אם ייפתח שם פארם אחד, לא תהיה בעיה לפתוח פארם נוסף.

"אנחנו מבקשים הוראת שעה של ארבע שנים בהן נבחן פתיחת סניפים במרכזים מסחריים בשטח של בין 3,000 מ"ר ל־35 אלף מ"ר, כשבסביבה שלהם קיימת חנות נוספת של אותה רשת פארם", אמר והסביר שתכנית הרשות מתייחסת לעשר הערים הגדולות במדינה, בהן חיים יותר מ־200 אלף תושבים. הוראת השעה תקבע כי רשת פארם שתרצה לפתוח חנות ברדיוס של קילומטר לחנות אחרת שלה, (או שני ק"מ בערים הקטנות), תצטרך לקבל אישור מראש מרשות התחרות וזאת למשך ארבע שנים. ההוראה תחול גם לאחר אותן ארבע שנים, אך הרשתות לא יידרשו לקבל אישור מראש והרשות תבדוק מעת לעת, ביוזמתה, אם הן עומדות בכללי התחרות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *