תורה תורה חגרי שק: מרן הגרב"מ אזרחי זצוק"ל

עולם התורה ורבבות תלמידי הישיבות מבכים את פטירתו של זקן חברי מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה', ראש ישיבת עטרת ישראל מרן הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי זצוק"ל • בן 94 בפטירתו

ברוך דיין האמת. הבוקר השיב מרן הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי זצוק"ל את נשמתו לבוראה, כשהוא בן 94 שנים.

מרן זצוק"ל היה ראש ישיבת 'עטרת ישראל', זקן חברי מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה' וחבר נשיאות ועד הישיבות.

הלווייתו תצא מחר בשעה 9 בבוקר מביתו שברחוב קאסוטו 22 בית וגן, עם בואו ארצה של בנו יחידו הרב בן ציון אזרחי שליט"א.

רבבות תלמידים צפויים ללוותו בדרכו האחרונה.

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, ספד למרן ראש הישיבה: "יחד עם כל בית ישראל בארץ ובתפוצות אנו אבלים ומבכים מרה על הסתלקותו הבוקר של ראש הישיבה הגאון הגדול רבי ברוך מרדכי אזרחי זצוק״ל אשר הנהיג את עולם הישיבות ביד רמה ממרום גילו, רבי ברוך מרדכי זצ״ל היה מיוחד בחיות בלימוד התורה והנחיל תורה לכל כלל ישראל. כיתת רגליו בכל העולם בגיל מבוגר ובריאות רופפת למען הפצת תורת ה".

מתנועת 'דגל התורה' נמסר: "אבלים ודואבים בהיוודע הבשורה המרה על פטירתו של מרן ראש ישיבת עטרת ישראל הגאון הגדול רבי ברוך מרדכי אזרחי זצוק״ל, חבר מועצת גדולי התורה. אשר העמיד במשך עשרות שנים אלפי תלמידים בתורה ויראת שמיים עם מורי דרכינו, ונשא על כפיו את עול עם ישראל ושל תנועתינו הקדושה".

סגן השר אורי מקלב התראיין לפני זמן קצר לרדיו 'קול חי' ופרץ בבכי תמרורים בשידור חי: "הוא היה לנו כאב ממש, אני מדבר ומצטמרר מהידיעה הכואבת, הייתי אצלו רק לפני כמה ימים, איזה מאור פנים הוא קיבל אותנו, הוא הראה לנו מה זה גדלות האדם וגדלות התורה יחד. אחת מאבני היסוד של עולם התורה בכל העולם נפלה הבוקר, היה לו חלק אדיר בפריחת עולם התורה בשנים האחרונות".

ראש העיר ישרושלין, משה ליאון, ספד גם הוא למרן ראש הישיבה: "יחד עם כל בית ישראל אני כואב את הסתלקותו של זקן מועצת גדולי התורה הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי זצ״ל. הרב אזרחי זכה להיוולד בירושלים וגר בה כל חייו. הוא הקדיש את כל כוחו להעמדת עולם הישיבות והעמיד רבבות תלמידים. דמותו הכריזמטית ויכולתו להנחיל את ערכי התורה לבני הדור הצעיר הציבו אותו כגדול המחנכים והמנהיגים בדורינו. זכיתי לברכותיו ועצותיו במשך שנים ארוכות, ובחג הסוכות האחרון עליתי לבקרו בביה״ח".

יו״ר ש״ס אריה דרעי: ״בלב מורתח מצער ויגון קיבלתי הבוקר את הבשורה המרה על הסתלקותו של מרן ראש הישיבה הגרב״מ אזרחי זצוק״ל. מאז היותי נער בישיבה זכיתי לקרבתו האישית והלבבית ולאורך כל הדרך ליווה אותי בעיצה ותושיה להמשיך לפעול למען עולם התורה והישיבות בכל האתגרים שהיו.

ראש הישיבה זצוק״ל היה ידיד אמת לתנועת ש״ס ונושאי דגלה והביע את תמיכתו הנלהבת בפעולותיה הכבירות להקמת עטרת תפארת יהדות ספרד, והגיע לכל הכנסים שלנו שם נאם את נאומיו המהדהדים שהפיחו עיזוז בלב כולם. איבדתי היום מורה רוחני וידיד נפש גדול אשר היה לי כאב רחום. בכל משעולי התקופות בחיי, הוא היה בין הראשונים שדאג להביע דברי חיזוק ועידוד. פעמים רבות שהיה טורח עד לביתי כדי לחזק את רוחי להמשיך בעשיה. נפשי נקשרה בנפשו, בעיצותיו המחכימות, בתמיכתו ועידודו״.

דובר ש״ס אשר מדינה, בוגר ׳עטרת ישראל׳ אמר במשדר האבל ב׳קול חי׳, כי ״ראש הישיבה זצ״ל ידע להאהיב את הלימוד על התלמידים באופן מופלא. כל ׳שיעור כללי’ זו היתה חוויה אינטלקטואלית ורוחנית. הוא היה מתלהב מכל סברא כמו נער צעיר ומדביק את כל הבחורים. בערב שבת היו נוהרים בחורים מכל ירושלים לבית שלו הסמוך לישיבה, צבאו על החלונות והפתחים כדי לשמוע את השיעורים״.

מדינה הוסיף וציין, כי ״לא היה מושג אצלו ספרדים או אשכנזים. היה אוהב את כולם באופן אמיתי. מחנה בני תורה הוא דוגמה ומופת למפעל הקירוב המופלא שלו שהתבסס נטו על חדוות הלימוד. השירה המרוממת בסעודה שלישית ודרשת ׳יצחק אלחנן שמאלה׳ הכווינו דור שלם של צעירים לעולמה של תורה. ייקח שנים להבין את גודל המהפכה שהוא חולל״.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *