בנט: גנץ היסס פעמים רבות בצוק איתן

שר החינוך נפתלי בנט, יו"ר מפלגת הימין החדש, תקף הבוקר (רביעי) את הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ והציג מטרות לקראת הבחירות

שר החינוך נפתלי בנט, יו"ר מפלגת הימין החדש, תקף הבוקר (רביעי) את הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ והציג מטרות לקראת הבחירות.

"אין לי שום דבר נגד בני גנץ ברמה האישית. אני מדבר על תפיסותיו. הוא מבטא את 'תפיסת התיקו' שלפיה אנחנו לא חותרים לניצחון, שהעיקר זה לצאת מכל מערכה בשלום אבל מבלי לנצח. זו תפיסה שכשלה ב-30 שנים האחרונות", אמר בנט בראיון ל-YNET.

"בצוק איתן אני באתי ואמרתי 'יש 30 מנהרות טרור, הן בשלות לגמרי לאסון רב מימדי' ובא בני גנץ ואמר שעדיף לא להיכנס. זו הימנעות, דחיינות. אחת השאלות בבחירות היא מי יהיה שר הביטחון בממשלה הבאה – נפתלי בנט או בני גנץ".

בנט מצהיר כי "היעד שלנו הוא 15 מנדטים, נרצה את תיקי הביטחון והמשפטים בממשלה הבאה".

בנט התייחס לאפשרות של מפץ בשמאל ואמר: "בנימין נתניהו יהיה ראש הממשלה, זה ברור. השאלה היא מה יהיה אופי הממשלה. אם הממשלה תהיה עם גנץ, לפיד ולבני או ממשלת ימין אמיתית איתנו. הצעד הזה (הקמת הימין החדש) פשוט מציל את גוש הימין. לפני שהקמנו את המפלגה, הגוש הימני עמד 57 מנדטים וכרגע אנחנו על 62-63.

"אנחנו ימין בהיר ואמיתי – נגד הקמת מדינה פלסטינית, נגד מסירת שטחים, נגד שחרור מחבלים, בעד שמרנות משפטית. היו 40 שנות שלטון שבהן הצבעת ימין וקיבלת שמאל. יש לנו את האומץ לשנות. אנחנו ימין ממלכתי שפועל לאחדות בעם".

על חקירות ראש הממשלה נתניהו אמר בנט "אני מקווה שלא נגיע למצב של הגשת כתב אישום. זה לא טוב ברמה האישית ולא ברמת מדינת ישראל. אני אגיד בצורה הכי ברורה – אנחנו לא נצטרף למקהלת הפופוליזם, אנחנו בימין החדש נמתין להחלטת היועץ לאחר שימוע ורק אז נתכנס בסיעה ונקבל החלטה.

"החוק קובע שראש ממשלה לא חייב להתפטר עד אחרי פסק דין חלוט, והרציונל הוא שרוצים ביקורת שיפוטית על ההחלטה שיכולה להחליף שלטון. אנחנו נתכנס בסיעה, ונדון לפי כל העובדות שיהיו לפנינו. בשלב זה, אנחנו נמליץ באופן ברור לנשיא ריבלין על בנימין נתניהו להרכבת הממשלה הבאה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *