גמזו: "אנשים לא מגיעים לבדיקות, יש פי 10 יותר חולים מאומתים"

שר הביטחון גנץ ופרויקטור הקורונה היוצא, פרופסור גמזו, הגיעו למפקדת "אלון" המשמשת כמפקדה לקטיעת שרשראות ההדבקה שמוביל פיקוד העורף והזהירו מפני התחלואה הסמויה

שר הביטחון גנץ ופרויקטור הקורונה היוצא, פרופסור גמזו, הגיעו למפקדת "אלון" המשמשת כמפקדה לקטיעת שרשראות ההדבקה שמוביל פיקוד העורף בשיתוף עם גופים נוספים בצה"ל ומשרד הביטחון.

בדיון בקבינט הקורונה הזהיר גמזו: "ההערכה שלנו היא שיש תחלואה חבויה של א-סימפטומטיים". עתה אמר גמזו בהצהרה לתקשורת  – "דיברנו על 600 מאומתים, יש להערכתי פי 10 יותר חולים מאומתים ממה שאנחנו יודעים, יש חשד פנימי שאנשים לא מגיעים לבדיקות".

שר הביטחון גנץ התייחס למערך הבדיקות החדש ואמר: "אני שמח לבשר לכם שלמדינת ישראל יש את מערך קטיעת שרשראות ההדבקה בין הטובים בועלם, לא רק במספר החוקרים אלא גם ביעילות העבודה. לפני כשלושה חודשים נפגשתי עם גמזו והצגתי לו את התוכנית. עם מערך קטיעה שלא היה קיים עד לפני זמן קצר, אנו יודעית כעת לתחקר 4,000 מקרים ביום ולהכניס אלפים לבידוד".

פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו אמר: "הוקמה כאן הטייסת הטובה יובתר בעולם, המנוע, המערך והמכלול הטוב ביותר בעולם לקטיעת שרשראות הדבקה"

"הרבה אנשים לא אהבו את זה שמדובר באחריות של צה"ל", אמר הפרויקטור. "אמרו שצה"ל לא יכול לעשות את זה בגלל שזה עסק רפואי. באותו יום כל הגורמים נתנו את ברכתם ובסופו של דבר הורם מערך קטיעה שבעיניי הוא הטוב ביותר בעולם".

הפרויקטור פנה לציבור וביקש את עזרתו בתפעול מערך הקטיעה: "מי שלא משתף פעולה, התשאול והחקירה חייב לתת את כל המגעים, אם אדם לא מספר על כל המגעים, זו בעייה משמעותית. זה לא הישג אישי שלי, אבל בעיקר אני חושב שזה הישג של צה"ל, חיילים, אנשי סדיר, אלופים ורטמכ"ל וכל המערכת המפוארת הזו".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *