השמועות המרושעות והשיחה מר' חיים: עומר ינקלביץ שוברת שתיקה

עומר ינקלביץ, חברת הכנסת החרדית מכחול לבן, שעמדה בעין הסערה של מערכות הבחירות, עם שמועות מורשעות ואין ספור איזכורים שוברת שתיקה בראיון למוסף 'שבעה ימים' של 'ידיעות אחרונות' ומדברת על הכל.

עומר ינקלביץ, חברת הכנסת החרדית מכחול לבן, שעמדה בעין הסערה של מערכות הבחירות, עם שמועות מורשעות ואין ספור איזכורים שוברת שתיקה בראיון למוסף 'שבעה ימים' של 'ידיעות אחרונות' ומדברת על הכל.

ערב הבחירות, ישראל בכר, יועץ הסקרים הבכיר של כחול לבן, נשמע בהקלטות של חברת החדשות שמתייעץ עם הרב גיא חבורה שהקליט אותו בסתר יורד על גנץ ומצטט כביכול את ינקלביץ' שאומרת על מנהיג מפלגתה: "הוא טיפש ואפס מאופס, אסור שיהיה ראש ממשלה". ינקלביץ מספרת לידיעות על הרגעים שאחרי פרסום ההקלטה: "יצאתי עם הבת שלי להופעה שלה בבית הספר. הנחתי את הטלפון בתחילת ההופעה לצידי על רטט, וממש התכוונתי להתנתק לשעתיים ולהיות מרוכזת בבת שלי שמופיעה על הבמה. אבל הטלפון לא הפסיק לרטוט. הודעות, שיחות שלא נענו, וכשזה מגיע בקצב כזה את מתחילה לחשוש שקרה משהו. התלבטתי אם לכבות, אבל רגע לפני הצצתי בווטסאפ וראיתי חגיגת הודעות שהתחילו לזרום בנוגע לכתבה שפורסמה. הייתי בהלם מוחלט, הבנתי מה המצב, וישר התחלתי לנסח הכחשה גורפת. אם יש משהו שמסמל את שיא הכיעור והשפל בפוליטיקה בארץ, הסיפור הזה הוא ללא ספק מתמודד בכיר בקטגוריה".

"הייתי בהלם. כאב לי שנאמרו בשמי דברים כביכול על בני גנץ. קיבלתי בדיעבד הסברים שהציטוטים בשמי היו בעניין ספציפי ולא באופן כללי. ועדיין, אלו מילים שלא אמרתי מעולם. בוודאי שכרמטכ"ל לשעבר הוא לא זקוק לציונים ממני על יכולותיו המנהיגותיות". אני מניחה שאת וגנץ דיברתם על זה אחרי התפוצצות הפרשה. "התקיימה שיחת הבהרה והכחשתי באופן גורף את הדברים שצוטטו כביכול בשמי. אני מבינה שבמציאות הנוכחית את מצפה לקבל הקלטה של השיחה שלי עם גנץ. מכל מקום, השיחה הזו הייתה שיחה פנימית וכך היא תישאר".

ינקלביץ התייחסה לקשר עם הרב חוברה ואמרה כי הוא לא רב: "הייתי אצלו פעם אחת לפני תקופה ארוכה לביקור קצר. מכרה לקחה אותי איתה אליו. לא התרשמתי ולא חזרתי אליו יותר. בדיעבד מתברר שהסיסמוגרפים שלי זיהו נכון". סביר שרב יקליט אדם שבא להתייעץ איתו? "אותו 'רב' שמקליט ומפרסם שיחה פרטית של אדם שהגיע להתייעץ איתו לא ראוי להיקרא רב. הוא מוציא שם רע לכל הרבנים, ובטח לא מייצג את הרבנים, כמו שרופא שמועל באמון לא מייצג את הרופאים. בעולם החרדי מתביישים מאוד ומוקיעים את אותו 'רב'. אלו מעשים שלא ייעשו בשום חברה מתוקנת. הוא עשה חילול שם שמיים ונזק אדיר לעולם הדתי ולרבנים".

השבוע נרמז כי אצל הרב יש עוד חומרים שעלו בשיחה וקשורים בינקלביץ' ושיכולים להביך אותה, גורמים בליכוד איימו שיפיצו את תוכני הקלטות הנוגעים לחייה האישיים – אם היא לא תצטרף לגוש הימין, "באופן חד־משמעי אני לא עורקת", אומרת ינקלביץ'. "מעולם, מעולם, לא עלה בדעתי לעשות דבר כזה, אני לא אעשה דבר כזה. אני נאמנה למפלגה, אני לא עורקת בשום שלב, אפילו לא הייתה לי שמץ של מחשבה לעשות כזה דבר, גם לא בעבר. עמדתי בלחצים בפעם הראשונה, ומאז לא פנו אליי יותר כי הבינו שאין כאן למי לפנות, שאין בכוונתי בשום צורה שלא תהיה לערוק. חד־משמעית, גם אם יהיו לחצים אנחנו חזקים

בכיר בכחול לבן מספר לידיעות כי בסיבוב הראשון ניסו לקחת אותה לליכוד. יום אחד עומר קראה לי אליה לחדר בהיסטריה. עמדו שמה רבנים ועמדה שם היועצת של ביבי לענייני חרדים ואיימה עליה. ראיתי מה עשו לה, אם היא עמדה בלחץ הזה היא תעמוד בכל לחץ". מה עשו לה? איך לחצו עליה? "אמרו לה, 'הרב קנייבסקי בטלפון, הוא רוצה להרוס את מדינת ישראל'. דברים נוראים. אני עמדתי בחוץ, הייתי בהלם. יש לי ביקורת על הרבה דברים בקשר לעומר ינקלביץ', אבל מפה להפוך אותה ? בנקודת הזמן ההיא היא לא נשברה. היא ישבה עם דמעות בעיניים והייתה במצוקה גדולה, אבל אם היא לא ערקה אז, היא לא תערוק גם עכשיו.

"כל יום ולעיתים מדי שעה” אומרת ינקלביץ’. “רמיזות אישיות מכוערות וידיעות שקריות הפכו לשגרה. זה הפך לסתם ריטואל של מציצת דם, כמו נרקומן שמכור לסם ולא מסוגל להפסיק. יש משהו עצוב בידיעה שכך מתנהלת המערכת הפוליטית והתקשורתית. תרבות ההכאה בסתר היא נוראית. ארור מכה רעהו בסתר. גם לי יש משפחה, חמישה ילדים והורים שחווים את כל זה, וזה בהחלט לא קל".

השנה האחרונה לוותה בשמועות רבות בנוגע לינקלביץ' כך למשל בטורי הרכילות נכתב שינקלביץ' התגרשה, "זו רכילות מרושעת. אני ובני גנץ עובדים יחד, המשפחות מיודדות, יש לנו יחסי עבודה ויחסי חברות". גם עם רויטל גנץ? "בוודאי. יחסי הערכה, יחסי עבודה ויחסי חברות. אני לא אגיד לך שכל השמועות האלה נעימות, להיות מסומנת מטרה זאת לא תחושה נעימה, אני נפגעת כל פעם מחדש. יש לי לעיתים לילות לבנים, אבל למדתי להתמודד עם זה. לדעתי, מהבחינה הזו, למה שעושים לי יש השפעת רוחב, ומתוך המקום הזה זה מאוד כואב לי, עוד יותר מעצם העניין ששמים אותי כמטרה. הגעתי למקום הזה מתוך הכרה שאני יכולה להביא איתי משהו אחר ולייצר שינוי חברתי".

ינקלביץ נשאלה בראיון ל'ידיעות' איך בעלה ירון מגיב לכל השמועות? "אני מקבלת תמיכה גם מבעלי, גם מההורים שלי, גם מהילדים. אנחנו באמת עוברים לפעמים רגעים לא קלים, אבל הוא פשוט לא מתעסק עם הרכילות, ואנחנו משתדלים לא להכניס את זה הביתה, אלא להשאיר את זה בחוץ. בבית אנחנו פחות מתעסקים בפוליטיקה וברכילויות, ומשתדלים לייצר חיים נורמליים. הייתי רוצה שהשיח יהיה על זה שאני חלק מתהליך חשוב בחברה הישראלית, ולא על רכילויות בזויות". ובלי להיות פולשנית מדי".

היועץ רונן צור טוען שהייתה חבלה מכוונת בקמפיין שלכם. "זה לא מתפקידי לעשות את זה, אני לא מנויה על הצוות האסטרטגי. האמת שלא ציפיתי לתוצאות האלה".

לסיום נשאלה, מה למדת על הפוליטיקה בשנה הזאת? "העולם הפוליטי אמור להיות מודל לציבור, אבל בפועל גיליתי עולם ציני ואכזרי". ומה הדבר שהפתיע אותך לרעה יותר מכל בפוליטיקה? "מה לא?”

15 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. לא חמודה הדבר הכי מכוער זה הציטוטים הלא חוקיים

    מרגישה כאילו הק.ג.ב. עבר מרוסיה לישראל קודם תופרים תיקים לראש הממשלה אח"כ מסתבר שמצוטטים למי שבא להם והטיפש אלשייך עוד מפרבם הכחשה גורפת ככה זה שממנים שמאלנים ותאבי כח כמו מנדלבליט העיתונות שותקת שתיקה רועמת ומגנה על הממשלה שמוכרת את העם לערבים שמקבלים סכומי עתק כשהם רק בעלי זכויות בלי שום חובות רק בגלל השמאלנים הבעיה שזה בא על חשבוננו האזרחים מממנים את זה ראו עליות המחירים וחיילים עם משכורת רעב זוגות צעירים לא יכולים להגיע לדירה ושלא נשכח את הפנסיונרים

    לילי |
    הגב
  2. מס 6. מס 2. לך לטיפול דחוף.

    טיפול שיסביר לך שנשים חופשיות לנהוג איך שבא להן, בכל תחום שהוא (גם בתחום בו בעולמך המעוות עוד קיים המונח פרוצה)

    צבי |
    הגב
  3. חברת כנסת הכי מוכשרת וראויה

    עומר ינקלביץ היא השרה החרדית הראשונה,
    היא הוכיחה את עצמה בקורנה,
    בזמן שכל הנציגים החרדים לא עשו כלום בשביל הציבור שהם מייצגים,
    השרה ינקלביץ דאגה לישיבות תלמודי תורה וסימנרים,
    וגם למלוניות קרונה,ולא הנציגים החרדים
    פעם אחת צריך להשים את הדברים על השולחן,
    שהקב"ה ישלח לשרה ינקלביץ הצלחה בכל מעשה ידיה,
    ולכל אשר תפנה תצליח.

    מוטי קליין |
    הגב
  4. חופר גומץ בו יפול

    בור כרה ויחפריהו ויפול בשחת יפעל
    כן יאבדו כל אויבייך
    אבינו מלכנו, סתום פיות משטיננו ומקטרגנו

    משה |
    הגב
  5. עומר ינקלביץ' - הגיבורה שלי

    מעריצה אותך, עומר!
    את הח"כית החרדית הראשונה
    הלוואי שיהיו עוד ח"כיות רבות אחרייך

    מיכל |
    הגב
  6. אני אוהב את סוג האנשים שיושבים באנטרנט ומטיפים לאחלרים על צניעות והשקפה תתביישו לכם תעשו את העבירות שלכם ותתביישו ואל תברלו ממי שאתם

    ת

    אדם שמבין את מקומו |
    הגב
  7. תגובה על החברת כנסת החרדית.

    תקשיבו.. במגזר שלה נוהגים להתקשט בפאה.יהודיה אמיתית לא אמורה להתקשט בפאה בכלל כעיקרון לגת צודק מי שכינה כך שזו פיצות, כי זה פורץ את גדרי הצניעות. הנכוןנזה לחבוש מטפחת ולכולם ידוע שזה הכי גלאט..
    שיער הפאות מגיע מאוכלי נבלות וטריפות, נחשים, עקרבים, עטלפים ועד מיני שקצים שרצים, ורמשים. אחרי כל זה הגויים/יות מגלחים את ראשיהם ונותנים מתנה לפסלים ולאלילים ככפרה על עצמם ועל כל תחלואיהם כתקרובות לעבודה זרה. יהודיות קונות את כל התועבה הזו ששחקניות מהרחוב התחתון מתקשטות בזה כדי להכשיל גברים.. והיודיות בעצם מכניבות הביתה "אלהים אחרים" כך שהשערות לא בטל בשישים אם קנתה.. קנתה עם כל התחלואים והצרות ובזה מורידה קיטרוגיםעליה, על בעלה, ילדיה, ועל כל בני ביתה ועל כל הסובבים אותה. לכן התפרצה קודם מגיפת מחלת הסרטן.. לא הבינו.. הגיעה "הקורונה=כתר" שזה פוגע ב"כתר העליון שבקדושה"!!. הפתרון; "לשרוף הפאות כדי שיתקבלו התפילות, כי המטפחת מנצחת"! כרגע כל התפילות שלה ושל בעלה ושל כל הילדים.. ת'ת הכל הולך "לסיטרא אחרא".. חד משמעי; זה עובר על כל "העשר דיברות"!! מי שרוצה להנצל מחבלי משיח חייב לשרוף את כל עבודת האלילים הזו שאין לה קשר ליהדות. עובדה שקוראים לזה "פאה נכרית" כי זה שייך לנוכרים, וזר ליהדות. יש "רעבנים" שהגדילו לעשות ועשו תורה "תלושה" חדשה עם קיצור שולחן ערוך חדש במיוחד לעבודה זרה.. לפאות הארורות! צרימים יד על תורת משה וישראל, ומצפצפים על יג' עיקרים ששם כתוב:
    "שתורת ישראל לא תהא מוחלפת"!!!!

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  8. מר מוטי 1 לא קשה להשוות בין פרוצה ובין הסמולנית זו עם פאה פרוצה. יש גבול להיתממות

    חרדית תתנהג ותיראה כחרדית לא כדוגמנית קרי פרוצה. בשביל זה לא צריך לבקר פרוצות כדבריך אולי אתה יודע ומכיר ומתמצא בתחום זה. תקרא ספרי מוסר וצניעות או עלוני הגביע ותבין שאתה המשת"פ לרשעות וכפירה וסטרא אחרא

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  9. מי שטען שהיא פרוצה כנראה מבקר אצל פרוצות,הוצאת שם רע =שפיכות דמים.רוצות .להוציא שם רע זוהיא כנראה

    מי שטען שהיא פרוצה הוא מבלה עם פרוצות בהסוואה של חרדי.לובש שחורים והולך לעיר אחרת.והכל מותר לו .אולי על זה יכולה להיות כפרה אבל על הוצאת עלילה ולשון הרע על אישה נשואה .אין כפרה.גם אם אתה לא מקבל את דרכה אין לך רשות ללכלך.תתביש ותחזור בתשובה .(כל הפוסל במומו פוסל .ודי לחכימא.)

    מוטי ר.. |
    הגב
  10. חירטוט

    "אני מקבלת תמיכה גם מבעלי, גם מההורים שלי, גם מהילדים." – ההורים שלה נתקו איתה קשר
    שמעו את אמא שלה ברדיו מתחננת שתחזור למוטב

    רות |
    הגב
  11. אין עשן של גנץ בלי אש ולא לדבר על הגירושין שלך

    תביני ינקלביץ גם אם לא תערקי עכשיו המפלגה שלך בדרך לאבדון ופירוק ומי טוב ממך יודע זאת מידרו אותך מישיבות המפלגה את עוברת השפלות ויש לך טימטום לדבוק בדרכך כנראה שבעלך שהגן עליך פתאום מחליט להתגרש יש עשן של ארובה של תחנת הכוח החשמלית

    אחת העם |
    הגב