"אנחנו עשויים להיות על סף מלחמה באירופה"

על רקע המתיחות בין רוסיה לאוקראינה, סגן קנצלר גרמניה ושר הכלכלה רוברט האבק אמר בריאיון לערוץ RTL: "אנחנו עשויים להיות על סף מלחמה באירופה. זה לחלוטין מדכא ומאיים"

על רקע המתיחות בין רוסיה לאוקראינה, סגן קנצלר גרמניה ושר הכלכלה רוברט האבק אמר בריאיון לערוץ RTL: "אנחנו עשויים להיות על סף מלחמה באירופה. זה לחלוטין מדכא ומאיים".

שר ההגנה של בריטניה בן וואלאס השווה למאמצי הפיוס של הצורר הנאצי אדולף היטלר לפני שפרצה מלחמת העולם השנייה. "ייתכן שפוטין ישבית את הטנקים שלו וכולנו נחזור הביתה, אבל יש ניחוח של מינכן באוויר מצד חלק במערב", אמר וואלאס בריאיון לעיתון "סאנדיי טיימס".

שר ההגנה התייחס לוועידת מינכן ב-1938, שנערכה בספטמבר אותה שנה בצל איומו של היטלר לפלוש לצ'כוסלובקיה ולכבוש את חבל הסודטים שבו אוכלוסייה דוברת גרמנית. בועידה השתתפו: היטלר וראש ממשלת בריטניה דאז נוויל צ'מברליין, ראש הממשלה הצרפתי אדואר דאלאדיה והרודן האיטלקי בניטו מוסלוני.

בועידה הוחלט לקבל את דרישתו של היטלר לספח את חבל הסודטים. למרות זאת, ותוך חודשים ספורים, היטלר כבש את שאר צ'כוסלובקיה. חצי שנה לאחר מכן פלש גם לפולין, ומלחמת העולם פרצה.

בארה"ב מתכוננים להגיב במיידי לפלישה צבאית רוסית לתוך אוקראינה, כאשר סנאטורים בארה"ב בהובלתו של הדמוקרט הבכיר רוברט (בוב) מננדז נמצאים על סף הסכמה לגבי "האמא של כל הסנקציות" – חבילת צעדים שמטרתה לגבות מחיר כלכלי כבד מרוסיה בתגובה לאגרסיה שהיא מובילה נגד אוקראינה.

לפי דבריו של מננדז לרשת CNN, "החבילה כוללת סנקציות מאסיביות נגד הבנקים הגדולים והחזקים ביותר ברוסיה, דבר שיוביל לשיתוק הכלכלה שלהם, ולחבילה הזו יש השלכות משמעותיות מאוד לרוסי הממוצע, לחשבונותיו ולכפסי הפנסיה שלו".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *