"אני מנחש שפוטין יפלוש לאוקראינה – ושהוא ישלם מחיר כבד"

הנשיא ביידן נשא דברים הלילה (חמישי) בבית הלבן כשהוא מתייחס למתח הגובר מול רוסיה. "אני חושב שפוטין יבחן את המערב ויפלוש לאוקראינה. זה יהיה אסון לרוסיה", איים הנשיא

ארה"ב מאיימת על רוסיה: הנשיא ביידן נשא דברים הלילה (חמישי) בבית הלבן כשהוא מתייחס למתח הגובר מול רוסיה. "אני חושב שפוטין יבחן את המערב ויפלוש לאוקראינה. זה יהיה אסון לרוסיה", איים הנשיא .

"אני מנחש שפוטין יפלוש לאוקראינה – ושהוא ישלם מחיר כבד שיגרום לו להתחרט על זה. הוא לא יודע עדיין על המחיר שהוא ישלם", הוסיף הנשיא. אך לאחר מכן הוא ריכך את דבריו, ואמר שתגובת ארה"ב תהיה בהתאם לעוצמת הפעולה הרוסית: "אם תהיה חדירה קטנה התגובה תהיה שונה לעומת פלישה רחבת היקף". דבריו עוררו הדים באוקראינה, שם יש גורמים שטוענים שביידן נתן לפוטין "אור ירוק" לפעולה צבאית מצומצמת. ביידן ניסה לתקן את דבריו תוך כדי מסיבת העיתונאים, ואמר שהתכוון למתקפת סייבר בניגוד למתקפה צבאית.

בימים האחרונים רוסיה הציבה כ-100,000 חיילים בגבול המשותף עם אוקראינה ואיימה לפלוש לאוקראינה.

"הדבר היחיד שאני בטוח לגביו הוא שההחלטה היא לחלוטין של פוטין לבדו. הוא חייב לעשות משהו – הוא מנסה למצוא את מקומו בעולם בין סין למערב", הוא הסביר.

."פוטין מעולם לא ראה סנקציות כמו אלה שאטיל אם הוא יפעל באוקראינה. התגובה תהיה תלויה בעוצמת הפלישה, אבל אם הם יעשו את מה שהם מסוגלים לעשות – זה עומד להיות אסון לרוסיה ולכלכלה הרוסית", אמר הנשיא.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *