בטייוואן חוששים: "סין עשויה כל רגע לפתוח במלחמה"

שר החוץ הטייוואני, ג'וזף וו, אמר היום כי התרגילים הרבים של סין הם חלק מהכנה מתוכננת לקראת פלישה של הצבא הסיני לאי השנוי במחלוקת

הבוקר (שלישי) הודיעה סין על הארכה נוספת של התרגיל הצבאי הגדול שהיא עורכת מאז השבוע שעבר סביב טייוואן. אם לא די בכך, שר החוץ הטייוואני, ג'וזף וו, אמר היום כי התרגילים הרבים של סין הם חלק מהכנה מתוכננת לקראת פלישה של הצבא הסיני לאי השנוי במחלוקת.

משרד ההגנה של טייוואן הודיע הבוקר כי פתח בתרגיל צבאי משלו, שנועד לתרגל את הכוחות המקומיים בהגנה על האי מפני פלישה סינית.

שר החוץ וו אמר כי אינו יכול לנקוב בלוח זמנים אפשרי לפלישה סינית לטייוואן שיכולה להתרחש בכל רגע. לדבריו, טייוואן "אינה מאוימת, אפילו לא בעקבות התרגילים הנרחבים של צבא סין, שמרבה לחצות בימים האחרונים את קו ההפרדה במצר טייוואן".

"סין מבצעת תרגילים נרחבים באש חיה, כולל שיגור טילים, במקביל לתקיפות סייבר, הפצת דיסאינפורמציה והגברת המחנק הכלכלי על האי – כל זאת במטרה להחליש אותנו ולפגוע ברוח שלנו", הוסיף. "סין מנסה להפוך את פעילותה הצבאית ברחבי טייוואן לעניין שבשגרה – במטרה לסדוק ולזעזע את הסטטוס-קוו ברחבי מצרי טייוואן. פעולות אלה מאיימות על הביטחון האזורי כולו, ומספקות תמונה ברורה של השאיפות הגאו-אסטרטגיות של סין גם מעבר לטייוואן".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *