גם ילדים ואחים של חטופים מגיל 18 ומעלה יזכו למענק תלת־חודשי

הכנסת אישרה פה אחד בקולותיהם של חברי כנסת מסיעות הימין והשמאל כאחד, תיקון בחוק תגמולים לבני משפחות חטופים ונעדרים בפעולת איבה

אושר סופית החוק למימון הוצאות למשפחות שבויים, חטופים ונעדרים. החוק שהוצע על־ידי יושב ראש סיעת שס בכנסת, חבר הכנסת ינון אזולאי מאפשר למדינה לתת גם לאחים וילדים של חטופים ונעדרים, מענק תלת־חודשי לו היו זכאים עד עתה רק הורים ובני זוג.

החוק, או נכון לומר התיקון לחוק תגמולים לבני משפחה של חטופים ונעדרים בפעולת איבה, קובע כי אחים וילדים של חטוף שבוי או נעדר יהיו זכאים מגיל 18 למענק תלת־חודשי של 21 אלף שקלים ואם הם זכאים בשל אותו שבוי, חטוף או נעדר, לתגמול לפי חוק תגמולים לבני משפחה של חטופים ונעדרים בפעולת איבה, או לפי חוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה או לפי חוק משפחות חיילים שנספו במערכה (תגמולים ושיקום), יקוזז סכום התגמול מסכום המענק.

עוד נוספה לחוק הוראה שקובעת כי הטבות סוציאליות שמשולמות לפי הסכמים שנערכו ושייערכו בין המוסד לביטוח לאומי ובין הממשלה עד סוף מרץ הקרוב, בגלל המלחמה, לא ייחשבו הכנסה לעניין כל דין, אלא אם כן נקבע בהם אחרת. כלומר, בני המשפחות לא יידרשו לשלם מס תמורת הכנסה זו והיא גם לא תפחית מזכאותם להנחות שונות שהיו מגיעות להם אלמלא היו מקבלים את אותן הטבות שנכפו עליהם בשל מצבם.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *