גנץ ואייזנקוט בדרך החוצה מהממשלה? נתניהו קורא לאחדות "אמיתית"

בדברים שנשא ראש הממשלה אתמול, התייחס נתניהו לפיגוע הקשה ביום שישי, להמשך המלחמה ולאחדות הנדרשת עבור הניצחון

ראש הממשלה נתניהו קיים אמש (מוצ"ש) מסיבת עיתונאים בה התייחס לאירועי השבוע הקודם ולפיגוע שהתרחש בערב שבת קודש בצומת ראם הסמוך לקריית מלאכי. פיגוע אותו ביצע מחבל בעל תעודת זהות כחולה, תושב מזרח ירושלים. נתניהו אמר: "הפיגוע הזה מזכיר לנו שכל הארץ חזית, המרצחים באים לא רק מעזה, הם רוצים להרוג את כולנו. אנחנו מחויבים להילחם בהם ולהחזיר את הביטחון והשקט לדרום, לצפון, לארץ כולה. הניצחון הזה בהישג יד ואנחנו נשיג אותו בזכות החוסן המופלא שלכם, אזרחי ישראל, ובזכות הגבורה הנשגבת של לוחמינו".

עוד אמר נתניהו: "תמצית המדיניות שלנו לשחרור החטופים היא לחץ צבאי חזק ומשא ומתן מאוד תקיף. כך שיחררנו עד עכשיו 112 חטופים וכך נמשיך לפעול עד שנשחרר את כולם. המשא ומתן הזה מחייב עמידה איתנה. אני חייב להגיד לכם אזרחי ישראל, שממש עד לרגע זה, הדרישות של החמאס הן הזויות. משמעותן אחת: תבוסה לישראל. ברור שלא נסכים להן. אבל כשהחמאס ירד מהדרישות ההזויות הללו נוכל להתקדם. אני רוצה לומר לכם ולמשפחות החטופים – איננו שוכחים ולו לרגע את המחויבות שלנו להשבת כל החטופים".

הוא התייחס גם למאה אלף המפונים מהעוטף ומגבול הצפון ואמר: "אני מבקש לומר גם מילה חשובה למפונים בדרום ובצפון – ממשלת ישראל מחויבת להחזיר אתכם לבתיכם בביטחון. בדרום אנחנו קרובים להשגת היעד, בצפון נעשה זאת או בדרך מדינית או בדרך צבאית. ניצחון מוחלט בדרום הוא מסר חד וברור לכל אויבינו, הקרובים והרחוקים, מסר שגם יחזיר את הביטחון לכל חלקי הארץ".

נתניהו התייחס גם לקריאות של ציבור קטן לפרק את ממשלת האחדות וללכת לבחירות. הוא אמר: "אני מבקש לומר לכולכם, אל תקשיבו לאלה שמנסים לפלג בינינו. הם מיעוט קטן שאינו מייצג את הרוב המכריע של אזרחי ישראל. רוב העם רוצה דבר אחד: אחדות למען הניצחון. האחדות הזאת מתקיימת בתוך הנגמ״ש, היא מתקיימת בתוך הטנק, היא מתקיימת בשדות הקרב בין עזה לרפיח, היא מתקיימת בכל חלקי העם ובכל חלקי הארץ".

בעניין זה נציין כי אמש, בהפרות סדר של מתנגדי האחדות בתל אביב, צולם מפגין שמאל שהיכה אישה בפניה. בעקבות הסרטון איתרה המשטרה את התוקף ועצרה אותו. הבוקר (ראשון) נמסר מהמשטרה כי תבקש מבית משפט השלום להאריך את מעצרו.

ובחזרה למסיבת העיתונאים, בסיומה אמר נתניהו: אנחנו לא ניכנע לשום לחץ. לא ניכנע, כי אנחנו עם של גיבורים. לא ניכנע, כי אנחנו עם חפץ חיים. לא ניכנע, כי אנחנו חייבים, חייבים למגר את הרשע. וכך גם לא ניכנע לתכתיבים בינלאומיים בעניין הסדר עתידי עם הערבים ביהודה, שומרון וחבל עזה. "אזרחי ישראל, אנחנו בדרך לניצחון. הלוחמים דורשים זאת, הפצועים דורשים זאת, משפחות שכולות דורשות זאת, ורוב עצום בעם דורש זאת. כדי להשיג את הניצחון אנחנו צריכים דבר אחד – אחדות. לא אחדות לרגע, אלא אחדות אמיתית. יחד נילחם, ובעזרת ה', יחד ננצח".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *