גנץ וסער בצעד של ייאוש: "ניאבק במהלכים של הממשלה החדשה"

גנץ בזום עם למעלה מ-600 משתתפים: "כל מה שיקרה בחודשים הקרובים יש לו תכלית אחת – לשרת את הצרכים האישיים של נתניהו. ניאבק במהלכים האנטי דמוקרטיים בכל כוחנו".

בכנס הסברה שהתקיים בהובלת שר הביטחון היוצא ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ ושר המשפטים היוצא גדעון סער, לקראת מהלכי הקואליציה המסתמנת מעל ל-600 משתתפים בקריאה: ניאבק על דמותה של המדינה כמדינה דמוקרטית, כפי שאנחנו מכירים אותה.

גנץ: "פסקת ההתגברות במתכונתה המדוברת היא פשוט הדרך של הממשלה המסתמנת להעביר הצעות חוק שישנו את פניה של המדינה. יפגעו דרמטית בדמוקרטיה הישראלית ויחלישו מאד את המנגנונים ששומרים עליה. בכל יום אנחנו שומעים על עוד הצעת חוק דרמטית שתפגע במערכת המשפט ותחליש אותה, על עוד מנגנון שיחליש את האיזונים והבלמים שבין הרשויות. לצערי, נראה שכל מה שיקרה בחודשים הקרובים יש לו תכלית אחת – לשרת את הצרכים האישיים של נתניהו. נאבק במהלכים האלו בכל כוחנו".

עוד אמר גנץ: כשאני ביקשתי למנות רמטכ"ל נפגשתי עם היועמ"שית ואמרתי לה בתחילת דבריי: "הסוף יהיה מה שאת תגידי. אני אסביר לך למה נחוץ למנות רמטכ"ל גם בזמן בחירות אבל בסוף את תחליטי מה ניתן לעשות ומה לא במסגרת החוק". אלו היחסים שצריכים להיות בינינו לבין הייעוץ המשפטי כי הם עובדים לטובת שמירת החוק".

שר המשפטים סער: "אנחנו מבינים היטב ואף שותפים לדאגות הרבות מהממשלה המתרקמת. אבל צריך להבין משהו אחד ולהגמל מאשליות: ביבי רוצה להקים רק את הממשלה הזו של ה64 עם המפלגות החרדיות, סמוטריץ ובן גביר והוא רוצה לעשות את זה כדי להעביר את כל החקיקה הבעייתית הזאת , שכמובן איננו יכולים לתת לה יד. אנחנו נלך לאופוזיציה, נשרת משם ונאבק כמיטב יכולתנו על דרכנו״.

עוד אמר סער: ״כמעט בכל דמוקרטיה מערבית לבית המשפט יש סמכות לפסול חוק או סעיף בחוק אם הוא פוגע בזכות יסוד. ביהמ"ש לא מגן על עצמו, הוא מגן על זכויות האזרחים.
הצעתה של הממשלה המסתמנת אינה מאוזנת. אנחנו בעד חוק יסוד החקיקה. גם פסקת התגברות היא לא מילה גסה. אבל הכל צריך להיות מאוזן וצריך לאפשר לבית המשפט למלא את תפקידו להגן על זכויות אזרח במדינת ישראל.

אם אנחנו אומרים שברוב רגיל של 61 אנחנו יכולים להתגבר על כל פסיקה – אנחנו מפרקים את האיזונים בתוך השיטה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *