האם דגל תיכנע או שבעלזא תיזרק? כל האופציות

המתיחות בין דגל לאגודה עולה שלב

דגל התורה ויצחק פינדרוס יפרסמו מכתב תביעה על דיבה ולשון הרע, נגד עו"ד אברימי יוסטמן מאגודת ישראל לאחר שהאשים את דגל התורה בשיתוף פעולה עם הרפורמים בהסתדרות הציונות :

בכיר באגודת ישראל אומר בעקבות הכוונה של דגל התורה לפרסם מכתב תביעה נגד עו"ד יוסטמן: "לא מתרגשים מתביעת ההשתקה. שמענו מאנשי דגל בזמן אמת על ההסכם בסוכנות, ראינו כמו כולם מי מפעילי דגל קיבל ג'ובים, אבל שתקנו כי קיבלנו מסרים שזה באישור גדו"י, ואנחנו אמונים על ״ועשית ככל אשר יורוך״. נוכיח את הקשר בין דגל למפלגת ארץ הקודש. יש לנו מסמכים וכל מה שנדרש" .

העיתונאי אל ביתאן ניתח את האופציות שעל השולחן: אופציה אחת הא כניעה של דגל: הרב אדלשטיין מאשר להכניס את בעלזא לחינוך העצמאי בעתיד הקרוב (הימור שלי)

אופציה נוספת היא בגידת אגודה: גור ודגל סוגרים, וזורקים החוצה את בעלזא ואייכלר (סיכוי סביר).

עוד אופציה היא כניעה של בעלזא, ביטול המתווה בלי התחייבות להיכנס לחינוך העצמאי (סיכוי קלוש).

בליכוד חוששים כי אם המשבר לא יפתר עד סגירת הרשימות בעוד 10 ימים, ב־15 בספטמבר, יש בכך איום ממשי על סיכויו של נתניהו להשיג רוב בכנסת.

בכירים ביהדות התורה אומרים ל”ישראל היום”: “נתניהו לא יכול להתערב כעת בעניין האידאולוגי, הוא כמו בייביסיטר. רק מוודא שהמו”מ לא יצא משליטה ושלא ישברו את הכלים”.

בכירים בדגל התורה מתעקשים שהם לא יתפשרו על לימודי הליב”ה שבעלזא מתכוונת להכניס במוסדותיה. “אם בעלז לא ירדו מהעץ, ששאר אגודת ישראל יציבו להם עובדה שאם הם לא יתפשרו נתאחד כולם לסיעת יהדות התורה ואייכלר ישאר בחוץ”, אומרים במפלגה. אך בבעלזא טוענים כי דל מנשלת אותה מהחינוך העצמאי. הערכה היא כי בסוף תמצא פשרה שתביא לסיום הסאגה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *