"הדרת חרדים ממחקרים רפואיים"?!… קראו ותופתעו!

במוצאי החג ניגש אלינו ת"ח נוסף וסיפר סיפור דומה, שהתרחש בבי"ח אחר, גם לשם הגיעו אותם פרופסורים לצורך המחקר, וכשהגיעו אל בת משפחתו דילגו עליה באומרם ש"החרדים משבשים להם את המחקרים"…

את הסיפור הזה סיפר הגאון רבי יעקב ישראל פוזן ששמע את הדברים ממקור ראשון.

במשפחה פלונית יש בן המאושפז כבר תקופה ארוכה באחד מבתי החולים הגדולים בגוש דן. והנה, בימים אלה הגיעה לבית החולים קבוצה של חוקרי רפואה בכירים מארה"ב, העורכים מחקר על מחלות מסוימות, ולשם כך בחרו לבקר את החולים באופן אישי, ולשמוע מקרוב על הסימפטומים המאפיינים של המחלה התוקפת אותם.

החוקרים הגיעו אל המחלקה שבה מאושפז הילד. הם התעכבו דקות ארוכות ליד כל מיטה, והתעניינו אצל החולים על מצבם ועל התופעות המתרחשות אצלם במשך כל תקופת המחלה. כשהגיעו אל מיטת הילד החרדי החולה, הביטו בו לרגע, ומשראו שמדובר בילד חרדי, מיהרו לעזוב את המקום, ולא החליפו איתו אף מילה.

לאמו, שהיתה במקום, היה נראה הדבר מוזר מאוד. היא ניגשה אל קבוצת החוקרים הבכירים, שכבר שהו ליד מיטתו של חולה אחר, ושאלה בקול: 'מה קורה לכם, וכי אנחנו כיהודים חרדיים נחשבים בעיניכם כמוקצה, ואי אפשר אפילו לדבר אתנו?'

החוקרים, שלא הבינו את השפה העברית אל נכון, לא ידעו מה היא אומרת. אבל כשתרגמו להם את דבריה הכואבים של האם היהודייה, פלטו מפיהם כמה מלים באנגלית, והפעם היא זו שלא הבינה כלל מה הם אומרים. היא חזרה שוב על השאלה, והם חזרו שוב על דבריהם, ואף אחד לא הבין את השני.

על קבוצת החוקרים נמנה גם יהודי דתי, והם נראו כמתייעצים איתו על סגנון התשובה שיש להשיב לאמא. בסופו של דבר פלטו החוקרים מפיהם שתי מלים, שגם הם לא היו מובנות בתחילה, ורק לאחר מכן תפסה האמא את עומק הדברים.

'תפילת רבים', אמרו החוקרים האמריקאיים – – –

רק כאשר סיימו את הסיור במחלקה ניגש אחד החוקרים, שהיה פרופסור בכיר מאוד בתחומו באחד מבתי החולים היוקרתיים באמריקה, ואמר לאמא כדברים האלה: אנחנו הגענו במיוחד מארה"ב כדי להוסיף מידע מקצועי על המחקרים שלנו. אבל, אתם, כיהודים חרדיים ומאמינים באלוקים, אינכם יכולים להיות שותפים למחקרים אלה, כי אתם נמנים על קבוצת אוכלוסייה חריגה, שהממצאים המאפיינים אתכם הם שונים ויוצאי דופן מכל החולים האחרים.

כשהאמא פתחה עיניים, ולא הבינה את כוונתו, המשיך החוקר ואמר: זה מה שהתכוונו כשאמרנו 'תפילת רבים'. שכן, ברגע שיש אצלכם חולה, הנכם מארגנים תפילת רבים, ומצבו של החולה משתפר בהדרגה. אם כן, לשם מה אנחנו צריכים לבזבז זמן ולעצור ליד בנך החולה, ולהתעניין מה קורה אצלו?! הרי ה'תפילת רבים' שלכם משנה את כל המצב, והוא יבריא בעז"ה גם אם ישתמש בתרופות שעליהן אנחנו עושים את המחקרים – – – !

ואם כך נראה המושג 'תפילת רבים' בעיני אנשים רחוקים מתורה ומצוות, ואם גם הם מבינים ומכירים בערכה של התפילה, כמה הדבר מחייב אותנו להמשיך ולהתפלל לפני בוראנו ולבקש מאיתו שישלח רפואה שלימה לכל חולי עמך בית ישראל!

ואגב, במוצאי שמחת תורה ניגש אלינו ת"ח נוסף וסיפר סיפור דומה, שהתרחש בבית חולים אחר, וגם שם היה מדובר באותה חבורת חוקרים שהגיעה גם לבית החולים ההוא, כדי לבצע את המחקר, וניגשו אל כל חולה, וכשהגיעו אל קרובת משפחתו, שהיתה חרדית, דילגו עליה, באומרם ש'החרדים משבשים להם את המחקרים'…

(קול ברמה – בטאונה של רמת אלחנן)

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *