החוק שייתן מענה לצורכי דת שנופלים בין הכיסאות אושר לקריאה ראשונה

תמימות דעים בין קואליציה ואופוזיציה. חה"כ מתן כהנא, מי ששימש כשר לשירות דת בממשלת לפיד, מסכים עם הצעת החוק של הקואליציה שתאפשר לממשלה לתקצב רבנים ובלניות

ועדת החוקה אישרה אתמול (שלישי) לקריאה ראשונה את הצעת החוק לפיה הממשלה תהיה רשאית לתקצב שכר ותקנים במועצות דתיות נוסף על סכומי ההשתתפות שמקבלות המועצות הדתיות מהממשלה. זאת לפי אמות מידה שיקבע השר לשירותי דת בהתייעצות עם שר האוצר.

מההצעה עולה כי הממשלה תישא בהוצאות שכר ותקנים שאושרו כדין בהתאם לאמות מידה שוויוניות עליהן יחליט השר לשירותי דת בהתייעצות עם שר האוצר, מבלי שיהיה בכך כדי לחייב את הרשות המקומית לשאת בהוצאות גבוהות יותר.

יושב ראש הוועדה, חה"כ שמחה רוטמן (ציונות דתית) התייחס לדברים שאמרה נציגת החשב הכללי באוצר לפיהם הצעת החוק מהווה גרסה מרוככת של חוק הרבנים, ואמר: "המושג ריכוך של חוק הרבנים הוא ביטוי פוליטי המנוגד לעמדת הממשלה, השר והמשרד ולחשכ"ל אין שום מומחיות בחוק הרבנים. הייתי שמח לנהל דיון על אופן בחירת הרבנים ורבני ערים, וגם עשינו זאת, איך ממנים ואיך מפסיקים כהונה. ניסינו לעשות הסדר שלם והייתה התנגדות לא עניינית ברובה וזעקות שבר, אבל עד שנעשה את ההסדר השלם, המצוקה שהשלטון המקומי והאזורי חווים, דורשת פתרון".

דבריו זכו לתמיכתו של אחד מחברי האופוזיציה, חה"כ מתן כהנא (המחנה הממלכתי), מי שהיה השר לשירות דת בממשלת לפיד. כהנא אמר: "בתפקידי כשר לשירותי דת, הבנתי את הצורך בחוק הזה ואם היה לי עוד זמן הייתי מחוקק אותו. הוא בא לרפא מצב בו אנשים הזכאים למשכורת לא מקבלים אותה בגלל כל מיני אנומליות".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *