החל מינואר הבא תשלמו עמלה תמורת השימוש בביט ופייבוקס הפופולאריות

את העמלה ישלמו משתמשים שמקבלים ומעבירים מ־25 אלף שקל בשנה. בעוד שנתיים יוכלו הבנקים להוריד את התקרה בכפוף לאישור הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל

הפיקוח על הבנקים פרסם היום (רביעי) להערות הציבור טיוטת עדכון לכללי העמלות, בה התווסף פרק בנושא אפליקציות תשלומים, שנועד לפרט את התנאים והמגבלות לגביית עמלות מלקוחות שעושים שימוש באפליקציות אלו.

גביית העמלות תתאפשר לגופים שנותנים שירותי תשלום, על רקע העלויות הכרוכות במתן שירותים אלו. השינוי בא לצד כניסתו לתוקף של חוק העיסוק בשירותי תשלום וייזום תשלומים, שמאפשר קישוריות בין אפליקציות תשלום, ויעודד כניסה של שחקנים נוספים לשוק. שחקנים שכניסתם לשוק תלויה במודל העסקי ובהכנסותיהם ממתן שירותים אלו. כך ניתן יהיה להמשיך ולעודד חדשנות טכנולוגית והמשך התפתחות של שירותים פיננסיים ללקוחות.

גביית העמלה תתאפשר רק עבור משתמש שמבצע קבלת תשלומים או העברת תשלומים בהיקף של יותר מ־25 אלף שקל בשנה. בניתוחים מקדימים שערך הפיקוח על הבנקים נמצא כי נכון להיום, הרוב המוחלט של הלקוחות אינם מגיעים לרף זה וימשיכו לקבל את השירות ללא עלות.

בנק שיהיה מעוניין לעדכן את סף הפעילות השנתית, יוכל לעשות זאת רק כעבור שנתיים ממועד הוספת שירותים אלו לרשימת העמלות המותרות לגבייה והעדכון יידרש לאישור המפקח.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *