הטרגדיה ליד ג'נין: קצין צה"ל יובא למנוחות

אלי דור ישי, חבר ילדות של רס"ן פלח, אמר לאחר הידיעה על מותו בהיתקלות הלילה. "שמעתי על האירוע דרך חבר קרוב שקיבל את ההודעה והעביר אותה אלינו, לחברים"

דובר צה"ל מוסר כי רב-סרן בר פלח ז"ל, סגן מפקד סיירת חטיבת הנח"ל, הוא הקצין שנהרג הלילה (ד') כתוצאה מחילופי ירי, במהלך התקלות עם מחבלים בקו התפר, בסמוך למעבר ג'למה שבמרחב החטיבה המרחבית מנשה.

רב-סרן בר פלח ז"ל, בן 30 מנתניה.

טל פלח, אחיו של בר, סיפר: "מעבר לזה שבר היה גיבור גדול על מדים, הוא היה גיבור גדול גם על אזרחי. לא היה חג שעובר בלי שהוא ייזום ויעשה משהו בשביל כל סוגי האוכלוסיות שהוא היה פוגש. הוא היה חזק פיזית כמו שהוא שהיה חזק מנטלית, והוא היה רגיש כמו שהוא היה חזק. הכוח שלו היה עוצמתי. כל מי שנגע בו וראה אותו הבחין בהתחלה בעוצמה הפיזית, ואז הבין את העוצמה הרגשית שיש לו. לא הייתה שום חובה או מחויבות בתפקיד שלו שהוא לא דהר לעברה.

"לפעמים סיוטים מתגשמים. הוא היה מודע לסכנות, הוא היה ביחידה מיוחדת כל השירות שלו. הוא השתתף במלחמות. תמיד כשהוא חזר הוא היה חבוט ברגשות אשמה. הוא שאל תמיד 'למה לא אני?'. הוא לא היסס, תמיד היה ראשון לכל דבר. גם כשהיה בבית והיה את הפיגוע בדיזנגוף בתל אביב, אפשר לראות אותו בהרבה סרטונים מסתובב שם עם צוות מהיחידה. הוא לא שיתף על הסכנות מעבר לכך שיש סיכון ושצריך להתמודד איתו. לא משנה באיזה תפקיד הוא היה, הוא תמיד היה נכון לבצע את הפעילות. הוא מאוד אהב את השירות ואת היחידה המיוחדת שלו".

אלי דור ישי, חבר ילדות של רס"ן פלח, אמר לאחר הידיעה על מותו בהיתקלות הלילה. "שמעתי על האירוע דרך חבר קרוב שקיבל את ההודעה והעביר אותה אלינו, לחברים", אמר. לדבריו, "הוא היה המנהיג שלנו, גדלנו פה ביחד. הוא היה הכל, הראשון להכל, חשף אותנו להכל". הוא ציין כי "כל שמחה, כל בעיה, כל צרה, זה קודם כל בר, קודם כל פלח. הוא מי שהוביל את כולנו".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *