הכחשת עסקה – איך משתמשים נכון במערכת בשביל להתמודד עם זה

אחת הסיטואציות הפחות נעימות איתה יכולים להתמודד בעלי עסקים, גדולים וקטנים, בכל התחומים, היא מצב בו לקוח מכחיש עסקה שהוא ביצע. זו לא סיטואציה שמתרחשת כל יום, אך היא יכולה להתרחש מעת לעת ואז עלול להתחיל תהליך לא נעים מול הלקוח, מול חברת האשראי, ולא פחות חשוב, תהליך שיכול לגבות זמן ולייצר טרחה ועומס נוסף על המערכת.

הפתרון הוא למצוא כלים כיצד להתמודד עם הכחשת עסקה באופן מסודר, נכון ומדויק, בשביל לייצר תגובה אמינה. הרבה פעמים, הכחשת עסקה היא דבר בלתי נמנע. כלומר, הלקוח מגלה שמישהו אכן השתמש בכרטיס שלו שלא באישורו וביצע קנייה, במצב כזה אין ברירה לבית העסק ואכן לבטל את העסקה. אך ישנם מצבים אחרים בהם לא ניתן להתכחש לעסקה, ואז צריך להיות מסוגלים להוכיח שאכן העסקה בוצעה והלקוח קיבל את מה שהוא רצה.

אחד הכלים שעומד לרשות בתי עסק זו מערכת התאמות כרטיסי אשראי –   Credimatch. מערכת מיוחדת שנועדה לאפשר לבעלי עסקים ולרואי חשבון לבצע התאמות נדרשות על מנת לוודא שאכן דרישת הלקוחות להתכחש לעסקה ולקבל את כספם בחזרה, איננה נכונה ועל העסקה להתבצע כפי שסוכם מראש.

התהליך במערכת מתבצע בדרכים שונות. חשוב לומר, שהמערכת מותאמת לעבוד עם כרטיסים של כל החברות וניתן לחבר אותה למערכות ניהול חשבונות ומערכות אחרות איתן עובדים באופן שוטף, בין אם זה לניהול עסק ובין אם זה לניהול חשבונות.

איך פועלים במקרה של הכחשת עסקה?

בראש ובראשונה, מזהה מקרים מיידים בהם לקוח מבקש להתכחש לעסקה ולבטל אותה. במקרה כזה היא יודעת לזהות אם היו בעיות מסוימות, חריגות או דברים אחרים שיכולים ללמד על הדרישה של הלקוח, כמו כן היא יודעת לזהות האם באמת יש סיבה להתכחש לעסקה. למשל, טענה שהלקוח לא קיבל את מה שהוא קנה או סיבות אחרות.

המערכת יודעת גם לספק את כל הנתונים וההוכחות לכך שהעסקה אכן התבצעה ואין סיבה לבטל אותה. בצורה כזו, קל מאוד להציג בפני חברת אשראי וכן בפני הלקוח את כל מה שצריך בשביל לסתור את הדרישה שלו.

חשוב לציין, מעבר לכך, מערכת התאמות כרטיסי אשראי –  Credimatch  מספקת עוד שורה ארוכה של מידע וחומר שיכול לשרת את בתי עסק. בין אם זה חריגות בעמלות של חברת אשראי, בין אם זה ניתוח הכנות והוצאות על פי סוג אשראי, תמונת מצב של שימוש בכרטיסים השונים ועוד.

אלו פעולות שהעסק מרוויח מהם בכמה מובנים: ראשית, כך הוא יוצר תהליך עבודה הרבה יותר נכון, הרבה יותר יעיל וחכם. כך הוא גם צובר מידע ונתונים שיכולים לעזור בתהליך קבלת החלטות עתידי.

כאמור, המערכת מאפשרת לקבל את כל המידע הדרוש בשביל להימנע מהכחשות עסקה שעלולות לפגוע בפעילות הפיננסית של העסק.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *