הכירו את החנות החברתית למשפחות נזקקות של חבד אור בלב

בימים אלו "חב"ד אור בלב" הקימה חנות חברתית המיועדת לסייע למשפחות נזקקות המוכרות ברווחה, בשיתוף רשת יוחננוף. על ידי החנות, משפחות נזקקות שמוכרות במחלקת הרווחה בעירייה, יכולות לרכוש מוצרי מזון בסבסוד ובמחיר נמוך משמעותית מהמקובל בשוק, החנות מהווה חלק בלתי נפרד של מרכז החסד. Nכפיילוט ראשוני החנות הוקמה באזור המרכז וממוקמת בעיר אור יהודה, הרשת עתידה להתרחב לערים נוספות בכל רחבי הארץ.

ייעוד החנות

החנות מיועדת למשפחות הזקוקות לעזרה וסיוע ומאפשרת לרכוש מוצרי מזון במחירים נמוכים ממחירי השוק. במרכז יש גם בית התבשיל שמספק ארוחות חמות לכל מי שזקוק כמו חולים קשישים ואנשים רבים ממשפחות מצוקה. בנוסף קיימת חנות בגדים לכל המשפחה, מרביתם חדשים וחלקם יד שנייה במחירים מסובסדים. באתר חב"ד אור בלב ניתן לתרום בביט או כרטיס אשראי למרכז החסד, ובכך להיות שותפים בכל הזכויות והמעשים הטובים הרבים שיש בארגון.

היכנסו עכשיו ותרמו תרומה לנזקקים חולים וקשישים באמצעות מרכז החסד.

התרומה מוכרת לצרכי מס לפי סעיף 46 באמצעות עמותת חב"ד תומכי תמימים אור מנחם (ע"ר).

טקס פתיחת החנות

החנות נפתחה בטקס חגיגי בהשתתפות רבים רבים ואישי ציבור ובין היתר השתתפו (רשימה חלקית) הרב ציון כהן, הרב אליעזר ברוד, הרב שמואל ביסטריצקי ועוד רבנים ואישי ציבור נוספים.

נתינת צדקה לפני תפילה

ביהדות מוזכרת חובה לתת צדקה בכל יום לפני התפילה. בגמרא מספר על רבי אלעזר שלפני התפילה היה תורם לצדקה. את הנהגתו זו הסביר על פי הפסוק בתהלים 'אני בצדק אחזה פניך' צדק במובן של צדקה. מהות התפילה היא מפגש בין האדם לבורא עולם. ההקדמה של נתינה אישית מהכסף הפרטי לצדקה מבטא את הרצון להתקרב להשם לא רק באמצעות חלקים רוחניים כמו המחשבה והרגשות, אלא על ידי נתינת צדקה שעליה נאמר שהיא שקולה כנגד כל המצוות. באתר חב"ד – Beit-chabad.org  תוכלו ללמוד ולהתעמק בהרחבה על מקורות מצווה הצדקה לפי החסידות והקבלה.

כמה צריך לתת תרומה לצדקה?

התורה מצווה  "עַשֵּׂר תְּעַשֵּׂר". חז"ל למדו שחיוב זה מדבר גם על כל רווחי האדם. ואמרו חכמינו זכרונם לברכה "עשר בשביל שתתעשר". המעשר מכונה בשם מעשר כספים.

לחצו כאן לתרומה מעשר כספים באמצעות חב"ד.

חז"ל למדו כי מידה בינונית לתת 10% מהרווחים. ומצווה מן המובחר לתת 20% (חומש) מההכנסות החודשיות לצדקה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *