שאלה: כדאי להיענות להצעת רשות המיסים?

רשות המיסים מציעה לאזרחים "לרכוש" אצלה ביטוח תכולה למקרה של נזקי מלחמה לא עלינו ומה עם קרן הפיצויים של מס רכוש?

בחודשים האחרונים מדברים הרבה על מלחמה עם חיזבאלל־ה בצפון. מלחמה שונה לחלוטין מזו שמתנהלת בדרום הארץ. למחבלים מצפון כמות גדולה יותר של טילים בעלי יכולת הרס גדולה יותר. וזה עוד לפני שהגענו לטילים מדויקים ונחילים של כטב"מים מאוישים.

אין שום עניין להפחיד. להיפך. ברור שה' איתנו ועוד יותר ברור שלא מדובר באיום קיומי שמסוגל להחריב את ארץ ישראל. אבל אין ספק שפוטנציאל הנזק שלו גדול. ועל זה בדיוק נדבר היום.

כמעט במקביל להודעת פיקוד העורף על הצורך להצטייד במים, סוללות ומרשמים מודפסים לתרופות, על כל צרה שלא תבוא, העלתה רשות המיסים קמפיין מעניין בערוצי התקשורת השונים. בקמפיין מציעה הרשות לאזרחים לרכוש אצלה ביטוח תכולה. כך זה נראה לפחות בעיני מי שאינו בקי בנבכי הפוליסות והביטוחים.

ממתי קונים ביטוח אצל רשות ממשלתית?

התשובה היא "מאז ומעולם". ביטוח תכולה בפוליסת ביטוח סטנדרטית בחברת ביטוח מסחרית אינו כולל כיסוי לנזקי מלחמה (למעט חריגים נדירים מאוד). מי שמכסה את הנזקים האלה, או לפחות חלק מהם, היא המדינה באמצעות קרן הפיצויים של 'מס רכוש'. אבל הכיסוי מוגבל לתקרה לא גבוהה במיוחד. ליחיד כ־50 אלף שקלים ולזוג כ־85 אלף. הפיצוי למשפחה עם ילדים גדל בהתאם למספר הילדים. אבל זה סכום נמוך יחסית לשווי הממוצע של תכולת בית בישראל (200-300 אלף שקל).

לשם כך מאפשרת המדינה לרכוש מעין "ביטוח" שמכסה מעל התקרה הזאת ומגביה את תקרת הפיצוי עד לכ־980 אלף שקל. העלות זניחה והיא עומדת על 0.3% משווי החפצים שערכם עולה על הכיסוי הבסיסי שהמדינה מעניקה בין כך וכך. מדובר במחיר אטרקטיבי במיוחד שמאפשר לכל אחד להבטיח שבמקרה של נזק לרכוש, חס וחלילה, יהיה מי שיכסה את הנזק והוא לא יצטרך להתחיל את הכל מהתחלה.

כמי שמתמחה כבר עשרות שנים בביטוח, אני סבור שההצעה של רשות המיסים היא הצעה מעולה שנכון להיענות לה. ובדיוק לשם כך אני מציף אותה כשירות לציבור כולו. בתפילה לה' שלא נזדקק לפיצוי כלשהו כמובן.

לפרטים נוספים >> לחצו כאן למעבר לאתר רשות המיסים


הכותב הוא מנכ"ל 'הירשוביץ 360', המספקת מעטפת כלכלית מקיפה לעשרות אלפי משקי בית בישראל.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *