חוגגים את האביב וחג הפסח בכפר הנוקדים

מתחם האירוח המדברי, כפר הנוקדים מזמין אתכם לחגיגות האביב בסגנון מדברי בלתי נשכח במהלך השבתות הקרובות של חודש אפריל ובחול המועד פסח

בואו לגלות את סודות המדבר עם מגוון פעילויות סיורים וסדנאות במהלך חול המועד פסח.

מתחם מים, סיורי בוקר – סודות המדבר (סיור רגלי מודרך), סיורי שקיעה מודרכים, סיורי לילה מודרכים (בעקבות חיות הלילה והעקרבים), חווית הגמל (האכלת גמלים ולמידה עליהם), רכיבה על גמלים (מגיל 8), מדורת הפתעות (מדורה לכל הכפר עם הפתעות), משחקי פינג פונג ובינגו ועוד שלל פעילויות לילדים ולכל המשפחה, עמדת טיולים עם הסברים והמלצות, משחקים של פעם (מגוון פעילות ומשחקים לילדים), מפגשים מרתקים עם בעלי חיים, סיורים מודרכים במדבר ועוד.

למדבר יש לא מעט סודות והוא מרשה לגלות רק חלק ממנו – את כל השאר יצטרכו המבקרים לגלות לבד…

להלן חלק מהפעילויות עבור המבקרים במהלך השבועות הקרובים בכפר:

סודות בעלי החיים בכפר

הכפר מלא בבעלי חיים מסוגים שונים אשר תמיד שמחים להיפגש עם המבקרים ובני משפחותיהם. מגוון החוויות הגדול מעסיק עד מאוד כשבמהלך סופי השבוע יוכלו המתארחים בכפר לבקר בפינת החי ולהכיר מקרוב את העיזים החמודות (כולל הזדמנות להאכילן), ארנבונים במתחם הליטוף ולגששים מבינכם – תוכלו לנסות, לחפש ולמצוא את צבי היבשה המסתתרים בשטח.

ברחבי הכפר מסתובבים באופן חופשי עשרות טווסים, אווזים, תרנגולות ושלל בעלי חיים נוספים. האם תוכלו למצוא את כולם? (רמז: הסוד הוא לחפש על העצים).

חווית הגמלים – CAMEL CARE

במהלך הביקור של המטיילים בכפר הם מוזמנים לחוויה חד פעמית במתחם הגמלים.

פעילות ה-Camel Care מפגישה פנים מול פנים עם הענקים העדינים והחביבים – הגמלים, ומאפשרת להכירם מקרוב עם חומר לימודי והעשרת הידע לצד האכלת הגמלים בחטיפים האהובים עליהם. (סוד: לא רחוק ממתחם הגמלים ישנו מתחם חמורים אשר ייהנו לא פחות מאותם החטיפים).

כפר הנוקדים (צילום: יוני גריצגר)

סיור סודות המדבר

המבקרים מוזמנים יחד לצאת לסיורים מודרכים באזור הכפר עם מדריכי הבית. במהלך הסיורים ילמדו אודות סודות הגששות המדברית והישרדות בעלי החיים והצמחים במדבר: ראיתם פעם עקבות של גמל? איך מזהים כיווני הליכה בחולות? מה ניתן ללמוד על העבר מלמידת התנאים בשטח?

המטיילים בכפר ילמדו על בעלי החיים המדבריים וכיצד הותאמו הם לחיי המדבר, יכירו צמחים מקומיים אשר הסתגלו ופיתחו מנגנוני הישרדות מיוחדים לתקופות יובש ארוכות ואת כל מה שניתן ללמוד מהם.

הסיורים הרגליים יוצאים מהכפר ויש להירשם אליהם מראש בדלפק הקבלה. מספר המקומות מוגבל. מתאים לכל הגילאים (לא מתאים לעגלות).

סיורי לילה בעקבות העקרבים, חיות לילה והכוכבים

יציאה לסיורים ליליים מודרכים בוואדיות המדבריים של בקעת הקנאים סביב הכפר.

מדריכי הכפר מכירים את לילות המדבר מזוויות שונות, מקוריות ומגוונות אליהם טרם נחשפו המבקרים. שימוש בתאורה אולטרה סגולה (UV) עוזרת למדריכים לאתר ולהציג את חיות הלילה בבית הגידול הטבעי שלהן ויש אפילו סיכוי לזהות בחושך עקרבים ממינים שונים אשר זוהרים בתאורה המיוחדת. אם יתמזל המזל ניתן יהיה לפגוש גם שועלים, תנים, עטלפים ועוד.

הנחיות: חובה להגיע בנעליים סגורות. מתאים לכל הגילאים (סיור לימודי). היציאה לסיורי לילה בשעות הערב.

כפר הנוקדים (צילום: יוני גריצגר)

מגוון פעילויות בכפר – (סיורים, משחקים והפעלות)

בכפר הנוקדים מאמינים בחוויות. לכן על מנת להנעים את זמנם של המבקרים ולדאוג שבכל רגע פנוי יהיה להם מה לעשות פיתח צוות הכפר מספר פעילויות מותאמות. הצוות מעניק חוויה ייחודית המשלבת בין ערכי אהבה לטבע ולבעלי חיים, בין אווירת שקט ויצירתיות אותנטית בכל פרט קטן. אין בכפר טלוויזיות, כמעט ואין קליטה סלולארית ובעיקר יש אווירה מדברית, רגועה שלווה ומשוחררת.

בערב מדליקים מדורה עם הפתעות, בהם יושבים המבקרים למפגשי היכרות ללא אפליקציות, ללא טלפונים, וצולים יחדיו מרשמלו על האש, משחקים במשחקים של "פעם" ומתחברים דרך משחקים קהילתיים כמו אלו שגדלנו עליהם.

הסוד: לא לפספס את המדורה המשותפת בערב! מתי זה קורה? מיד לאחר סיורי הלילה.

סודות הטיולים באזור – (גבי מים, תצפיות ושבילים)

אזור מדבר יהודה הוא יעד מבוקש ביותר לטיולים. אזור הכפר מציע את מיטב הטיולים, התצפיות והאטרקציות.

דוגמאות מומלצות:

בירכת צפירה – גב מים מרהיב שמלא ברוב ימות השנה על צוק בלב הנוף המדברי. מתאים לגיל 8 ומעלה (יתדות וטיפוס קל).

שביל ישראל ברגל או באופניים – המקטע היפה בישראל לשביל הנודע. סומן ממש לאחרונה ומאפשר הצצה לאזור הנופי המהמם של בקעת הקנאים ונחל צאלים

שבילי ההליכה נחל רחף עליון (חלק משביל ישראל), דרך הגמלים המדהימה או סינגל הרכיבה "נוקדים" עם יציאה ממש מול שער הכניסה לכפר.

אתר מצדה – אתר מורשת עולמית וגן לאומי מדהים כ-12 דק' נסיעה מהכפר.

מעיינות ים המלח – עין בוקק, עין גדי ועוד מעיינות מומלצים לביקור. לא לשכוח להביא בגדי ים.

תצפיות הנוף – בקעת הקנאים מוקפת תצפיות נוף רבות על האזור, נוחות להגעה ומלאות חן.

כפר הנוקדים (צילום: יוני גריצגר)

מה עוד מחכה לכם בכפר?

* ארוחות ערב ובוקר בחדר האוכל (בפסח: האוכל בכפר הנוקדים כשר לאוכלי קטניות),  פינות זולה מרווחות ואיזור "שופינג" במתחם דוכנים ויצירה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *