הכנסת אישרה החמרה משמעותית בענישת מעסיקי, מליני ומסיעי שב"חים

חלק מהסנקציות נגד העבריינים: רכוש שהושג כתוצאה מעבירה כזאת יחולט. ישללו רשיונות עסק ממעסיקי שב"חים כמו גם רישיונות להפעיל הסעות ממסיעיהם

אלפי ערבים תושבי יהודה ושומרון מסתננים מידי יום לישובים ישראליים מבלי שיש בידם אישור עבודה ומבלי שעברו בדיקת שב"כ. הניסיון מלמד כי גם מחבלים ותומכי טרור משתמשים בערוצי ההסתננות של ה"עובדים" התמימים.

מאז פרצה המלחמה פועלים כוחות הביטחון ביתר שאת כדי למגר את התופעה. רק אתמול נתפסו תשעה מסתננים מתחת לדופן כפולה במשאית בעלת לוחית רישוי ישראלית שחצתה את מחסום אליהו שבשומרון. בשבוע שעבר היה זה אמבולנס ישראלי שנהגו ניסה להבריח שוהים בלתי חוקיים במחסום מכבים.

כדי לסייע לכוחות הביטחון לבלום את התופעה, אישרה מליאת הכנסת הצעת חוק שתחמיר משמעותית את העונשים המוטלים על מי שיעסיקו, יובילו או ילינו שוהים בלתי חוקיים.

את הצעת החוק שאושרה היום (רביעי) בקריאה שנייה ושלישית, הגישו חברי הכנסת אופיר כץ (הליכוד) ויוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו). הצעת החוק קובעת שרכושו של מי שיסייע לשב"חים יחולט במידה ויוכח שהרכוש קשור לעבירה. כלומר, כזה שהתקבל כתשלום או נוצר בעקבות העבירה.

יתר על כן, כל שווי של רכוש שנוצר בעקבות עבירת סיוע לשב"ח, גם אם הרכוש עצמו אינו של עובר העבירה. כלומר, שוויו של רכב בו הוסעו שב"חים יחולט מהמסיע גם אם הרכב לא שלו. רישיון עסק או רישיון להפעיל רכב הסעות ישללו לשנה ממי שיעסיק או יסיע שב"חים. זכרו! שוהה בלתי חוקי יכול להיות מחבל בפועל ולא רק בפוטנציה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *