צרכנות נבונה: המחירים עלו והציבור מצא תחליפים במחירים הוגנים יותר

נתוני חברת סטורנקסט שמנטרת מכירות ברשתות השיווק, מצביעים על שינוי תפיסה אצל הצרכן הישראלי שמוותר על המותגים היקרים

על פי דו"ח של חברת סטורנקסט, החלווה של היצרנית הישראלית 'אחוה' חוצה את רף ה־70% בנתח השוק הכמותי לשנת 2023 שעומד על 70.4% אל מול 67% בשנה הקודמת (2022). נתח השוק הכספי של אחוה גבוה אף הוא ועומד על 53% מה שמעיד על שני דברים: מכר של אלפי יחידות מדי שנה ברווחיות צנועה ובגרות של הצרכן הישראלי שמעדיף את המותג שבחר לא להעלות מחירים בניגוד לרבים מהמתחרים.

עוד נתונים משוק החלווה: בארכה מחזיקה נתח שוק כמותי של כ־18% ונתח כספי של כ־22.7%. מותגים נוספים מחזיקים בנתחי שוק שנעים סביב 1-4%. הנתון המשמעותי ביותר שעולה מהדו"ח, הוא כי המחיר לקילו חלווה אחוה זול בכ־45% מהמותג הבא בקטגוריה. פער מחיר שאמור לא להשאיר את הצרכן אדיש, במיוחד בתקופה של יוקר מחייה ועלייה חדה במחירי המזון.

במכתב ששלחה אחוה לשר הכלכלה ניר ברקת, צירפה החברה דו"ח של חברת סטורנקסט שבדק את נתח השוק הכספי והכמותי בשוק הטחינה הגולמית בישראל, ואת המחיר הממוצע לצרכן בשלוש השנים האחרונות. מהדו"ח עולה כי אחוה היא היצרנית הגדולה בישראל והיא מחזיקה נתח שוק כמותי של 33.1%, וחשוב מכך, שהמחיר הזול ביותר של טחינה גולמית בממוצע לשנת 2023 הוא של אחוה, ובפער משמעותי לעומת טחינות מתחרות. נציין כי שר הכלכלה ניר ברקת כלל את אחוה ברשימה השחורה של החברות שהעלו מחירים בתקופת המלחמה ללא הצדקה.

ניתן להעריך שהגידול בנתח השוק של אחוה, מצביע על שינוי תפיסה אצל הצרכן הישראלי שהעלאות המחירים של השנים האחרונות הביאו אותו לוותר על מותגים מוכרים ויוקרתיים ולבחור במותגים במחירים הוגנים יותר דוגמת חלווה אחוה, כפי שבא לידי ביטוי בדו"ח של סטורנקסט.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *