המדינה שילמה לרשות הטרור 1.8 מיליון שקל עבור חשבוניות פיקטיביות

שש מאות ארבעים וחמש עבירות מס. שש שנות מאסר וקנס בסך 750 אלף שקל הוטלו על ערבי מאזור חברון שהפיץ חשבוניות מזויפות

בית משפט השלום בירושלים גזר על חמאד שריתח מאזור חברון, שש שנות מאסר בפועל לאחר שהרשיע אותו בשימוש ובהפצת חשבוניות פיקטיביות כדי לקבל כסף במרמה ולסייע לעסקים שונים להתחמק מתשלום מס.

מגזר הדין עולה כי שריתח ביצע 645 עבירות מס בשנים 2015-2018 והורשע בהפצת מסמכים הנחזים לחשבוניות מס מבלי שבוצעו עסקאות עבור ה"חשבוניות" הללו או מבלי שהייתה לו הרשאה להוציאן. רוב העבירות שיוחסו לו היו בגין מעשה שנועד לאפשר לאדם אחר להתחמק מתשלום מס, לצד ניכוי מס תשומות שלא כדין וקבלת דבר במרמה.

בין היתר, הפיץ הנאשם חשבוניות פיקטיביות, שסכום המס שמגולם בהן עמד על כ־1.8 מיליון שקלים. סכום שהמדינה העבירה לרשות הטרור ברמאלל-ה כחלק מהתחשבנות מסים עמה לפי הסכמי אוסלו ופאריז. למעשה, לדברי רשות המיסים סייע שריתח לאחרים להשתמט מתשלום מס בסכום כולל של 11.5 מיליון שקלים, כשהיקף העבירות הפליליות שעשה עומד על 77.5 מיליון שקלים.

בשלב הטיעונים לעונש ביקשו נציגי המדינה ששריתח ירצה עונש מאסר ממושך, בהתחשב באופן ביצוען השיטתי של העבירות, תוך שימוש באנשי קש, החלפת מספרי מטלפון ושימוש בשמות בדויים. יתר על כן, הנאשם לא נטל אחריות למעשיו ולא החזיר לקופת המדינה את הכסף שנגרע ממנה כתוצאה מפעולותיו. בית המשפט אכן החמיר בעונשו ונגזרו עליו 6 שנות מאסר בפועל, שנה וחצי מאסר על תנאי וקנס כספי של 750 אלף שקלים. שני הצדדים ערערו על גזר הדין ונדחו בבית המשפט המחוזי. המדינה ביקשה להחמיר בעונשו וההגנה ביקשה להקל.

בהתייחסותו למתחם העונש ההולם כתב השופט: "עבירות מסים חותרות תחת ערכים חברתיים בסיסיים ומכל בחינה שקולות לשליחת יד לקופת הציבור… יש לראות את עבריין המס ככל עבריין אחר השולח ידו ברכוש חברו… מדובר במקרה חריג בחומרתו, הן מבחינת היקפן הכספי של העבירות והן מבחינת התחכום שבביצוען". העונש נותר על כנו.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *